صلحِ سرد صلحِ سرد .

صلحِ سرد

تشك رويال در برابر تشك خوشخواب

تشك رويال در برابر تشك خوشخواب

خريد تشك از آنجايي كه هم بر سلامتي شما تاثير دارد و هم هزينه آن نسب به موارد مصرفي در زندگي روزمره بيشتر است، مي‌تواند تا حدي سردرگم كننده باشد. شما بيش از 8 ساعت و شايد يك سوم عمر خود را بر روي تشك مي‌گذرانيد. و اين زمان طولاني مستقيما بر روي سلامت بدن شما و به خصوص سلامت ستون مهره شما موثر است.

از طرف ديگر در هنگام مراجعه به بازار با برندهاي مختلف و قيمت‌هاي بسيار متنوعي روبرو ‌مي‌شويد. اين همه اختلاف قيمت و برند براي بيشتر افراد گيج كننده است.شايد بسياري از ما تشك را با نام خوشخواب و رويال بشناسيم. اين مساله به دليل قدمت اين دو برند است. و يك اشتباه رايج در بازار به شمار مي‌رود. اگر شما نيز اين چنين فكر مي‌كنيد به شما پيشنهاد ‌مي‌كنيم كه پيش از خريد ادامه اين مطلب را مطالعه بفرماييد.

در خريد تشك ‌مي‌توان موارد مختلفي را در نظر داشت. آشنايي با اين موارد به خصوص در بازار ايران با توجه به اين كه علي‌رغم پيشرفت‌هاي اخير و حضور برندهاي خارجي، هنوز آنچنان كه بايد و شايد فروش به صورت تخصصي و علمي ‌شكل نگرفته است، مي‌تواند براي شما در هنگام خريد نقش كمك كننده داشته باشد.

wae7_w5.jpg

تشك خوشخواب،يا تشك رويال؟

بسياري پيش مي‌آيد كه وقتي يك برند براي اولين بار در بازار عرضه مي‌شود. و مورد استقبال قرار مي‌گيرد، نام آن به عنوان نام كلي سرويس ميان مردم رايج ‌مي‌شود. مثلا اكثر مردم به جاي كلمه “تاكسي اينترنتي” و حتي وقتي كه در حال استفاده از “تپ‌سي” هستند ‌مي‌گويند: “داريم اسنپ مي‌گيريم”؛ به دليل اولين بودن، به كارگيري كلمه اسنپ به جاي همه انواع تاكسي‌هاي اينترنتي رايج شده است.

تشك خوشخواب يكي از برندهاي ثبت شده و قديمي ‌در بازار تشك ايران به حساب ‌مي‌آيد. و محصولات آن سال‌هاست كه تحت نظارت شركت توليد كننده به بازار عرضه ‌مي‌شود. شايد به همين دليل باشد كه بسياري از مردم هنگام اشاره به تشك‌هاي فنري و يا تشك تخت خواب از عبارت “خوشخواب” يا “تشك خوشخواب” استفاده ‌مي‌كنند. متقابلا از آنجايي كه رويال نيز يك برند معتبر در زمينه توليد تشك در سطح جهان است. استفاده از آن نيز رايج است.


اما نكتهاي وجود دارد و بايد به آن توجه كنيد، آن هم اين كه برخلاف خوشخواب و آن چيزي كه شايد تاكنون در بازار و از زبان فروشندگان مختلف درباره برند رويال شنيده‌ايد، عنوان تشك رويال به دلايل مختلف مانند وجود عنوان خارجي مشابه در صنعت، و يا وجود شباهت با برند رويا در صنعت توليد تشك امكان ثبت نداشته است. به همين دليل تشك‌هايي كه در بازار با برند رويال عرضه مي‌شوند، بر خلاف خوشخواب در كارگاه‌هاي متعدد توليد شده و هيچ كدام برند ثبت شده ندارند.

مقايسه ساختمان تشك‌هاي رويال و خوشخواب

از نظر مدل و ساختمان، تشك‌ها غالبا داراي ساختمان مشخصي هستند. به طور كلي انواع تشك‌ها در بازار به دو نوع طبي و غير طبي تقسيم ‌مي‌شود. نمونه‌هايي كه با اسم طبي در بازار شناخته مي‌شوند. بيشتر به وسيله انواع فوم‌هاي توليد شده از مواد شيميايي‌ توليد شده و در نوع فنري نيز به جز اسكلت فنري كه به روش‌هاي مختلف به هم پيوسته شده‌اند،

لايه بندي رويي توسط پوشش‌هايي مانند نمد و پلي اتيلن صورت پذيرفته، پارچه بر روي تشك كشيده شده و در نهايت تشك ها بسته‌بندي مي‌شوند. پس از نظر ساختمان تفاوت آنچناني نه در ميان اين دو برند، بلكه در ميان انواع برندهايي كه در بازار در حال كار كردن هستند، نمي توان مشاهده كرد.

مقايسه كيفيت تشك‌هاي رويال و خوشخواب

از نظر كيفيت ازآنجايي كه خوشخواب برند ثبت شده است. و امكان فروش با قيمت بالاتر را دارد. معمولا از مواد با كيفيت‌تري چه در بخش اسكلت فلزي و چه در مواد ديگر در ساختمان تشك استفاده ‌مي‌كند. در مقابل از آنجايي كه رويال توسط توليد كننده‌هاي مختلف و معمولا به صورت كارگاهي توليد ‌مي‌شود، كيفيت ثابت نداشته و مواد با كيفيت‌هاي مختلفي در توليد آن به كار ‌مي‌روند.

و كيفيت آن مستقيما تابع انصاف توليد كننده است. يك نكته ديگر در مورد كيفيت و به ويژه كيفيت مواد اين است كه شركت‌هاي توليد كننده بزرگ مانند رويا و خوشخواب، به دليل اين كه بخشي از مواد اوليه خود را، خودشان توليد مي‌كنند، امكان اين را دارند كه از مواد گران‌تر و با كيفيت‌تر استفاده كنند .


به طور مثال براي لايه‌بندي روي فنر در اغلب تشك‌هاي رويال رايج در بازار از پلي اتيلين ( مشابه همان لايه‌هاي سفيدرنگ كه در جعبه‌هاي موز ديده‌ايد با ضخامت بالاتر) استفاده ‌مي‌شود. اما شركت‌هاي بزرگتر از آنجايي كه خط توليد ابر و فوم را دارند، از انواع ابر براي اين لايه بندي استفاده مي‌كنند. كه اين باعث گردش هواي بهتر، پوشش بهتر ستون فقرات، كمر و … ‌مي‌شود. و در نهايت بر روي سلامت شما به صورت جدي اثر گذار است.

كدام گزينه براي خريد مناسب تر است؟

شايد براي شما سوال باشد. كه با اين وضعيت توليد در بازار تشك، و با توجه به نقش مهمي‌كه در سلامت بدن دارند، چگونه ‌مي‌توان اطمينان به گزينه انتخابي داشت ؟ آيا خوشخواب و رويال با توجه به قيمت و كيفيت‌شان بهترين گزينه‌هاي بازار هستند؟ به نظر ما نه! پيشنهاد ما براي شما، خريد از برندهاي معتبر خارجي مانند بست و كلبك است.

اگر براي شما كيفيت در جايگاه اول قرار دارد. و ترجيح ‌مي‌دهيد كه هزينه خود را به جاي درمان مشكلات ناشي از استفاده از خريد تشك‌هاي بي كيفيت، صرف خريد يك تشك با كيفيت كنيد، در حال حاضر شايد اين گزينه‌ها بهترين پيشنهاد باشند.

كيفيت مواد مصرفي در اسكلت فلزي تشك‌هاي كلبك تركيه و تشك بست تركيه

تشك‌هاي كلبك و بست بي ترديد از بهترين برند‌هاي خارجي موجود در بازار ايران هستند. از نظر تعداد فنر از آنجايي كه اين برندها از سيستم ميكروفنر استفاد ‌مي‌كنند، تراكم بسيار بالاتري از فنر‌ها را در سطح تشك توليد خود به كار ‌مي‌گيرند، استفاده از ميكروفنرها نه تنها باعث افزايش حمايت تشك از ستون فقرات بدن شما ‌مي‌شود، بلكه باعث ‌مي‌شود كه كيفيت تشك نيز افزايش پيدا كرده و سال‌هاي بيشتري بتوانيد از آنها استفاده كنيد.

همچنين نوع ميكروفنر استفاده شده در اين تشك‌ها نيز با انواع فنرهاي به كار رفته در تشك هاي ايراني، متفاوت است. و به طور معمول از فنرهايي با كربن بالاتر در توليد اين تشك‌ها استفاده شده است. درصد بالاتر كربن در آهن مفتول اين فنرها باعث نرم تر شدن فنر و كاهش نرخ خرابي آن مي‌شود .

يكي ديگر از ويژگي‌هايي كه تشك‌هاي كلبك و بست در برابر نمونه‌هاي رايج بازار دارند، اين است كه در آن‌ها از سيستم فنرهاي منفصل استفاده ‌مي‌شود. براي در كنار هم قرار گرفتن فنرها در تخت خواب شما راه‌هاي مختلفي وجود دارد. برند‌هايي كه به صورت معمول و با قيمت پايين تشك خود را به بازار عرضه ‌مي‌كنند از سيستم سنتي بافت فنر به هم استفاده ‌مي‌كنند .

در اين تشك‌ها فنر‌ها كنار هم قرار گرفته و توسط فنر ديگري در داخل يك استراكچر يا سازه فلزي به هم بافته ‌مي‌شوند . بافته شدن فنرها به هم، چندين ايراد دارد. در وهله اول در هنگام استفاده از تشك و خوابيدن بر روي آن، شما سر و صداي زيادي را خواهيد داشت. و از آن جايي كه تشك معمولا در زمان خواب مورد استفاده قرار ‌مي‌گيرد، براي بسياري از افراد اين مسئله ‌مي‌تواند آزار دهنده باشد.

از طرفي ديگر با توجه به پيوسته بودن مجموعه‌ي فنرها، همه فنر‌ها با هم، در صورت تكان خوردن يكي، بقيه فنرها نيز تكان ‌مي‌خورند. كه اين ويژگي در نمونه‌هاي رايج و ارزان قيمت بازار نيز به خصوص در تشك‌هاي دو نفره آزار دهنده است. و با تكان خوردن يك نفر، فرد ديگر نيز تكان خورده و ممكن است از خواب بيدار شود. با استفاده از تكنولوژي فنرهاي منفصل يا پاكتي اين دو مشكل تا حدي برطرف شده است.


در تشك‌هاي كلبك و بست فنرها به جاي آنكه توسط مفتول فلزي به يكديگر بافته شوند، در داخل تعداد زيادي از پاكت‌هاي به هم چسبيده و متصل قرار گرفته اند . به اين ترتيب مساله سر و صدا و تكان‌هاي نا خواسته در تشك حتي المقدور كاهش يافته و حذف ‌مي‌شود .

كيفيت مواد مصرفي در ساير بخش‌هاي تشك‌هاي كلبك تركيه و تشك هاي بست تركيه

در تشك‌هاي كلبك و بست برخلاف آن نمونه‌هايي كه توسط برندهاي رايج در بازار توليد ‌مي‌شوند از مموري فوم استفاده ‌مي‌شودمموري فوم يا فوم‌هاي هوشمند داراي اين خاصيت هستند، كه به سادگي در شكل خود تغيير پذيري ندارند. نسبت اين كه يك تشك تا چه حد نرم و تا چه حد سخت باشد، يك نسبت مشخص است. و مموري فوم‌ها با هدف توليد تشك‌هايي كه اين نسبت را در بهينه‌ترين حالت ممكن خود نگه دارند توليد شده‌اند.

يكي از ايرادات رايجي كه شما و همه مصرف كنندگان ديگر تشك در طي ساليان در مورد تشك‌هاي خود با آن‌ها روبرو بوده‌ايد، اين است كه تشك‌ها پس از مدتي دچار گودي در وسط خود ‌مي‌شوند. و در اصطلاح رايج بازار تشك دفرمه ‌مي‌شود. مموري فوم‌ها با استفاده از طراحي ويژه خود در برابر اين تغيير شكل مقاومت ‌مي‌كنند. به عنوان جمع بندي ‌مي‌توان در نظر گرفت كه استفاده از مموري فوم هم از نظر سلامت و هم از نظر كيفيت تشك شما را ياري خواهد كرد.

كيفيت پارچه مصرفي در تشك‌هاي كلبك و بست تركيه

پارچه مورد استفاده در توليد تشك يكي از مواردي است كه بايد در هنگام خريد به صورت ويژه مورد بررسي و توجه شما قرار بگيرد. پارچه به دليل اين كه به صورت مداوم با بدن شما در تماس است، به شكل مضاعفي بر سلامت شما و خانواده شما در طولاني مدت تاثير ‌مي‌گذارد . استفاده از پارچه‌هاي معمولي براي توليد تشك با توجه به اين كه بيش از هشت ساعت از شبانه روز با آن‌ها در تماس هستيم كار نادرست و خطرناكي است.

در تشك‌هاي كلبك و بست ما شاهد آن هستيم كه بر خلاف آن چيزي كه به صورت رايج در بازار استفاده ‌مي‌شود، توجه ويژه اي به نخ و پارچه استفاده شده، انجام گرفته است. استفاده از نخ‌هاي يونيزه، نخ‌هايي از جنس نقره، استفاده از مواد مستخرج شده از آلوئورا در توليد، و بسياري از موارد ديگر از جمله تلاش‌هايي است كه در اين تشك‌ها براي حفظ و حراست از سلامتي كاربران صورت پذيرفته است.


به كارگيري اين متريال باعث كاهش حساسيت‌ها و همين طور كاهش رشد و نمو ميكروب‌ها در سطح محل خواب شما و خانواده عزيزتان ‌خواهد شد.

استاندارد و تضمين كيفيت در تشك‌هاي كلبك و بست

هر توليدكننده در مقابل بازار تعهدي دارد. و اين تعهد همان كيفيت و دوام محصول توليدي آن مجموعه است . شما با در كنار هم قرار دادن محصولات توليد تشك‌هاي كلبك و بست به وضوح مشاهده ‌مي‌كنيد، كه در طراحي آنها به جاي اين كه هزينه و يا ساير موارد مربوط به توليد مورد توجه قرار گرفته باشد، مصرف كننده سلامت و راحتي او مورد توجه بوده است.

اين ويژگي از بسته بندي تا مواد و متريال مورد استفاده از آن در تشك، به وضوح قابل ردگيري و مشاهده است. به همين دليل است كه اين برندها تا كنون توانسته‌اند حتي با قيمت بسيار بالاتر در بازار به كار خود ادامه داده و از توصيه شده‌ترين موارد در هنگام انتخاب تشك باشند.

در اين مقاله جاي آن نيست كه به بررسي استانداردها و تاريخچه استاندارد و اهميت آن بپردازيم. تقريبا ‌مي‌توان گفت كه تشك‌هاي كلبك و بست جزو معدود گزينه‌هاي بازار هستند كه استاندارد‌هاي مختلف را در حوزه‌هاي مختلف اخذ كرده اند. كيفيت خريد شما با توجه به استانداردهاي اخذ شده توسط تشك‌هاي كلبك و بست تضمين شده است.

خدمات پس از فروش يكي ديگر از آيتم‌هايي است كه شما در هنگام خريد تشك بايد به آن‌ها توجه كنيد. در خريد تشك‌هاي ايراني و ارزان قيمت معمولا خدمات پس از فروش در نظر گرفته نمي‌شود. اما تشك‌هاي كلبك و بست با توجه به احترا‌مي‌كه براي مشتري قائل هستند و توان بالاي مديريتي مجموعه خود، در سرتاسر ايران امكان استفاده از خدمات پس از فروش را قائل شده‌اند. نكته ديگر استفاده از گارانتي است.

معمولا بر روي بر چسب همه توليد كنندگان تشك، نشاني از گارانتي داده شده است. اما بايد توجه كنيد كه با خريد برند‌هاي معتبر مانند تشك‌هاي كلبك و بست، شما اين اطمينان را داريد كه در هر زمان كه اراده كنيد، خواهيد توانست از گارانتي استفاده كنيد. و در واقع گارانتي ارائه شده به شما، توسط فروشنده معتبر است.
در نهايت فراموش نكنيد كه نتيجه انتخاب تشك مناسب و استاندارد اينست كه، اولا تشكها سال‌ها به صورت سالم همراه شما خواهد بود. و ثانيا بر روي سلامتي شما و خواب شما تاثير بسيار مثبت خواهد گذاشت. بطوري كه هر روز هنگامي كه از خواب بيدار مي شويد سرحال تر و پر نشاط تر روز خود را آغاز مي كنيد .

زيرا كه با استفاده از اين تشكها خواب آرامي را تجربه مي كنيد.و اين يكي از مهمترين تفاوت‌هاي بين تشك با استاندارد بالا و بين‌المللي، و تشك هاي غير استاندارد ايراني به شمار مي رود. اگر در اين انتخاب ترديد داريد باعث افتخار مجموعه ما و كارشناسان ما خواهد بود تا بتوانيم شما را تا سر حد ممكن ياري رسانيم.

منبع : https://bestkelebek.ir/


برچسب: تشك رويال در برابر تشك خوشخواب،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۳:۱۹ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :