صلحِ سرد صلحِ سرد .

صلحِ سرد

تعمير موتورخانه

تعمير موتورخانه

در بسياري از ساختمان ها به منظور تهويه مطبوع و فراهم كردن گرمايش بخش هاي مختلف ساختمان از موتورخانه استفاده مي شود. بنابراين موتورخانه يك سيستم مهم در ساختمان بشمار مي رود كه در صورت خرابي بايد به موقع نسبت به تعمير آن اقدام كنيد.

موتورخانه ها معمولا در بسياري از ساعات شبانه روز در حال كار كردن و فعاليت مي باشند در نتيجه در مدت زمان نسبتا كوتاهي قطعات آنها دچار فرسايش مي شوند و نيازمند تعمير و يا تعويض مي باشند. به منظور جلوگيري از خرابي موتورخانه بايد سرويس هاي دوره اي را به صورت منظم انجام دهيد تا اگر مشكلي در موتورخانه ايجاد شده است آن را تعمير كرده و از ايجاد مشكل براي ساير قسمت هاي موتورخانه جلوگيري كنيد.

خدمات مربوط به تعمير موتورخانه توسط تاسيسات نوبهار

از مهمترين و اصلي ترين خدمات مربوط به تعمير موتورخانه توسط تاسيسات نوبهار مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • نصب و راه اندازي موتورخانه
  • تعمير و يا تعويض منبع دوجداره موتورخانه
  • عايق كاري موتورخانه
  • سرويس هاي دوره اي موتورخانه
  • تعمير و يا تعويض لوله كشي موتورخانه
  • تعمير و يا تعويض ديگ موتورخانه
  • تعمير و يا تعويض شير شوفاژ
  • تعمير و يا تعويض مشعل موتورخانه
  • برطرف كردن مشكلات جزئي و يا كلي موتورخانه

تمامي خدمات فوق توسط تكنسين هاي متخصص تاسيسات نوبهار انجام مي شود. مجموعه بزرگ تاسيسات نوبهار آماده خدمت رساني در زمينه تاسيسات ساختماني همچون تعميرات و يا نصب موتورخانه و مواردي از اين قبيل مي باشد.

تعويض كلكتور موتورخانه

يكي از مهمترين بخش هاي موتورخانه، كلكتور موتورخانه مي باشد كه در واقع به عنوان شاهراه جمع آوري و توزيع آب گرم شناخته مي شود. در مواردي كه شوفاژ به درستي كار نمي كند معمولا كلكتور موتورخانه فرسوده و يا خراب شده است و نياز به تعويض دارد.

زماني كه با نشت آب از سمت شيرآلات كلكتور روبه رو مي شويد اگر به موقع اقدام به برطرف كردن مشكل نكنيد، چكه كردن آب بر روي لوله ها باعث زنگ زدن آنها مي شود و در چنين مواقعي بايد كلكتور موتورخانه تعويض گردد. اين نكته را نيز در نظر داشته باشيد كه ميزان زنگ زدگي لوله ها بايد بررسي شود زيرا در برخي مواقع ميزان زنگ زدگي لوله ها كم است و نيازي به تعويض كلكتور نيست. با اين حال در بسياري از مواقع ميزان زنگ زدگي لوله ها بسيار زياد است و معمولا به داخل لوله ها نفوذ كرده و همين موضوع باعث پوسيدگي كلكتور شده است كه در چنين مواقعي كلكتور بايد عوض شود.

تعويض كلكتور بايد توسط يك تكنسين ماهر و كارآزموده انجام شود زيرا نصب اين قطعه از موتورخانه اگر به درستي انجام نشود، عملكرد ساير قطعات موتورخانه را نيز با اختلال مواجه مي كند. به اين منظور مي توانيد خدمات مربوط به موتورخانه همچون

نكات مهم در تعويض كلكتور موتورخانه

همانطور كه در قسمت فوق اشاره كرده ايم، نصب كلكتور از اهميت ويژه اي برخوردار است به همين منظور رعايت نكات زير در هنگام تعويض كلكتور موتورخانه الزامي مي باشد.

  • محل نصب كلكتور در پشت مخزن بخار موتورخانه است.
  • در هنگام تعويض كلكتور موتورخانه به كيفيت و استاندارد بودن لوله و اتصالات دقت كنيد.
  • از قرار دادن كلكتور در مكان هاي مرطوب خودداري كنيد.
  • كلكتور موتورخانه بايد در ارتفاعي مناسب نصب شود.

تعويض ديگ موتورخانه

ديگ موتورخانه يك مخزن بزرگ و پر فشاري است كه از آن براي گرم كردن آب استفاده مي شود. ديگ هاي موتورخانه يكي از بزرگترين و اصلي ترين تجهيزات موتورخانه مي باشند كه در دو نوع فولادي و چدني توليد مي شوند.

ديگ موتورخانه در برخي موارد سوراخ مي شود و نياز به تعويض دارد. ديگ موتورخانه در داخل يك سيكل قرار دارد، آب وارد سيكل مي شود و توسط مشعل موتورخانه گرم مي شود و سپس از ديگ خارج مي شود و به وسيله لوله ها به بخش هاي مختلف ساختمان هدايت مي گردد. ديگ ها پس از چندين سال استفاده پوسيده و خراب مي شوند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۷:۳۱ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :