صلحِ سرد صلحِ سرد .

صلحِ سرد

سايت deepmuzix، به شما اجازه دسترسي به خاص ترين آهنگ هاي دنيا را مي دهد

-

سايت deepmuzix، به شما اجازه دسترسي به خاص ترين آهنگ هاي دنيا را مي دهد و آنها را با بهترين كيفيت بع شما ارائه خواهد داد. براي دانلود آهنگ مورد نظرتان فقط كافيست تا در قسمت جستجو قرار گرفته در بالاي سايت، نام آهنگ خود را وارد كرده و در كم تر از چند صانيه به آن دسترسي داشته باشيد. در اينجا به چند نمونه از اين آهنگ هاي خاص اشاره خواهيم كرد.

آهنگ sevgi Qatari از sefa

متن آهنگ sevgi Qatari از sefa

Bu atesi,bu yangini,

Ureyimde chatib getdin,

Sen meni nefsine

Satib getdin

Bir gereksiz esya kimi

Heyatindan at meni

Unut meni,unut meni

Unut ki,yasanacaq

Ne qalibdir sabaha

Bu sevginin qatari

Getdi gulum,getdi daha

Bu son vida,bu son vida

Ne olar bir de donme geri

Qoy daha qalmasin

Umid yeri

Tenhalarin,yalqizlarin

Cergesine qat meni

Unut meni,unut meni

دانلود آهنگ sevgi Qatari از sefa

 

آهنگ بي كلام Lite Flow از SUBODH

دانلود آهنگ بي كلام Lite Flow از SUBODH

 

آهنگ بي كلام drama از jvla feat Maga

دانلود آهنگ بي كلام drama از jvla feat Maga

 

آهنگ ريميكس turn it up از damien n-drix

دانلود آهنگ ريميكس turn it up از damien n-drix

 

آهنگ OMG از White Gangster

متن آهنگ OMG از White Gangster

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Flaa

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O.

Oh My, Oh Oh My.

Oh My God

Oh My, Oh Oh Oh.

O - O - O -O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

...

Oh My, Oh Oh My.

Oh My God

Oh My, Oh Oh Oh.

 

دانلود آهنگ OMG از White Gangster


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۰:۵۴ توسط:sam موضوع:

تعمير موتورخانه

تعمير موتورخانه

در بسياري از ساختمان ها به منظور تهويه مطبوع و فراهم كردن گرمايش بخش هاي مختلف ساختمان از موتورخانه استفاده مي شود. بنابراين موتورخانه يك سيستم مهم در ساختمان بشمار مي رود كه در صورت خرابي بايد به موقع نسبت به تعمير آن اقدام كنيد.

موتورخانه ها معمولا در بسياري از ساعات شبانه روز در حال كار كردن و فعاليت مي باشند در نتيجه در مدت زمان نسبتا كوتاهي قطعات آنها دچار فرسايش مي شوند و نيازمند تعمير و يا تعويض مي باشند. به منظور جلوگيري از خرابي موتورخانه بايد سرويس هاي دوره اي را به صورت منظم انجام دهيد تا اگر مشكلي در موتورخانه ايجاد شده است آن را تعمير كرده و از ايجاد مشكل براي ساير قسمت هاي موتورخانه جلوگيري كنيد.

خدمات مربوط به تعمير موتورخانه توسط تاسيسات نوبهار

از مهمترين و اصلي ترين خدمات مربوط به تعمير موتورخانه توسط تاسيسات نوبهار مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • نصب و راه اندازي موتورخانه
  • تعمير و يا تعويض منبع دوجداره موتورخانه
  • عايق كاري موتورخانه
  • سرويس هاي دوره اي موتورخانه
  • تعمير و يا تعويض لوله كشي موتورخانه
  • تعمير و يا تعويض ديگ موتورخانه
  • تعمير و يا تعويض شير شوفاژ
  • تعمير و يا تعويض مشعل موتورخانه
  • برطرف كردن مشكلات جزئي و يا كلي موتورخانه

تمامي خدمات فوق توسط تكنسين هاي متخصص تاسيسات نوبهار انجام مي شود. مجموعه بزرگ تاسيسات نوبهار آماده خدمت رساني در زمينه تاسيسات ساختماني همچون تعميرات و يا نصب موتورخانه و مواردي از اين قبيل مي باشد.

تعويض كلكتور موتورخانه

يكي از مهمترين بخش هاي موتورخانه، كلكتور موتورخانه مي باشد كه در واقع به عنوان شاهراه جمع آوري و توزيع آب گرم شناخته مي شود. در مواردي كه شوفاژ به درستي كار نمي كند معمولا كلكتور موتورخانه فرسوده و يا خراب شده است و نياز به تعويض دارد.

زماني كه با نشت آب از سمت شيرآلات كلكتور روبه رو مي شويد اگر به موقع اقدام به برطرف كردن مشكل نكنيد، چكه كردن آب بر روي لوله ها باعث زنگ زدن آنها مي شود و در چنين مواقعي بايد كلكتور موتورخانه تعويض گردد. اين نكته را نيز در نظر داشته باشيد كه ميزان زنگ زدگي لوله ها بايد بررسي شود زيرا در برخي مواقع ميزان زنگ زدگي لوله ها كم است و نيازي به تعويض كلكتور نيست. با اين حال در بسياري از مواقع ميزان زنگ زدگي لوله ها بسيار زياد است و معمولا به داخل لوله ها نفوذ كرده و همين موضوع باعث پوسيدگي كلكتور شده است كه در چنين مواقعي كلكتور بايد عوض شود.

تعويض كلكتور بايد توسط يك تكنسين ماهر و كارآزموده انجام شود زيرا نصب اين قطعه از موتورخانه اگر به درستي انجام نشود، عملكرد ساير قطعات موتورخانه را نيز با اختلال مواجه مي كند. به اين منظور مي توانيد خدمات مربوط به موتورخانه همچون

نكات مهم در تعويض كلكتور موتورخانه

همانطور كه در قسمت فوق اشاره كرده ايم، نصب كلكتور از اهميت ويژه اي برخوردار است به همين منظور رعايت نكات زير در هنگام تعويض كلكتور موتورخانه الزامي مي باشد.

  • محل نصب كلكتور در پشت مخزن بخار موتورخانه است.
  • در هنگام تعويض كلكتور موتورخانه به كيفيت و استاندارد بودن لوله و اتصالات دقت كنيد.
  • از قرار دادن كلكتور در مكان هاي مرطوب خودداري كنيد.
  • كلكتور موتورخانه بايد در ارتفاعي مناسب نصب شود.

تعويض ديگ موتورخانه

ديگ موتورخانه يك مخزن بزرگ و پر فشاري است كه از آن براي گرم كردن آب استفاده مي شود. ديگ هاي موتورخانه يكي از بزرگترين و اصلي ترين تجهيزات موتورخانه مي باشند كه در دو نوع فولادي و چدني توليد مي شوند.

ديگ موتورخانه در برخي موارد سوراخ مي شود و نياز به تعويض دارد. ديگ موتورخانه در داخل يك سيكل قرار دارد، آب وارد سيكل مي شود و توسط مشعل موتورخانه گرم مي شود و سپس از ديگ خارج مي شود و به وسيله لوله ها به بخش هاي مختلف ساختمان هدايت مي گردد. ديگ ها پس از چندين سال استفاده پوسيده و خراب مي شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۷:۳۱ توسط:sam موضوع:

كدام افراد معروف ليزر موهاي زائد را پيشنهاد ميكنند؟

عنوان: كدام افراد معروف ليزر موهاي زائد را پيشنهاد ميكنند؟

 

s8_h257.jpg

اين روزها كه بازار عمل ها زيبايي داغ است، بيشتر افراد به شدت مي خواهند مانند بازيگران زن معروف و برخي مدل ها زيبا، بي نقص و جذاب باشند. تصوير سلبريتي هاي ايراني قبل و بعد از جراحي زيبايي دست به دست ميشوند، بازيگران و سلبريتي ها در اين زمينه عقب نمانده اند و از آنجايي كه هميشه مورد توجه بوده اند، در خط مقدم عمل هاي زيبايي قرار دارند.

با توجه به آماري كه سايت شركت كارمانياطب منتشر كرده است، كشور ما در زمينه جراحي زيبايي ركورددار است به طوري كه امروزه چهره هاي طبيعي بدون جراحي كمتر به چشم مي آيند. اين در حالي است كه بسياري از خانم ها ديگر چهره طبيعي خود را دوست ندارند و نمي دانند چهره بي عيب و نقص ستاره هاي ايراني و خارجي حاصل چندين عمل جراحي، عمل و تزريق است و در صورت زياده روي علاوه بر هزينه هاي سرسام آور، مي تواند در دراز مدت اثرات مخربي داشته باشد.

ناگفته نماند كه استفاده صحيح و مناسب از علم پزشكي و روش هاي نوين مي تواند در برخي موارد به اصلاح عيوب صورت كمك كند. با ديدن عكس هاي قبل و بعد از عمل زيبايي بازيگران ايراني متوجه تغييرات مثبت در چهره آنها مي شويد. در اين مقاله قصد نداريم به عمل هاي زيبايي بازيگران بپردازيم زيرا با يك سرچ ساده ميتوانيد عكس هاي قبل و بعد از عمل آنها را ببينيد

ما در اين مقاله قصد داريم به متود هاي زيبايي سلبريتي ها بپردازيم اما نه صرفا عمل زيبايي، در اين مقاله فكوس ما بر روي بازيگران و سلبريتي هايي است كه ليزر موهاي زائد را انجام داده اند يا آن را توصيه يا ترويج يا تبليغ كرده اند

سلبريتي ها اغلب اولين كساني هستند كه جديدترين روش هاي زيبايي را قبل از اينكه در معرض ديد عموم قرار گيرند، امتحان مي كنند. معمولاً هرگز افراد مشهور را با زير بغل هاي پر مو، پاهاي پر مو، موهاي ناخواسته صورت يا موهاي بيرون زده زير خط بيكيني خود نمي بينيد. آنها معمولاً حتي براي رفتن به سوپرماركت هم شاداب و جذاب به نظر مي رسند! اما چگونه آنها اينقدر صاف و بدون مو به نظر مي رسند؟ آيا ممكن است برخي از افراد مشهور براي داشتن پوستي نرم و صاف در تمام طول سال به ليزر موهاي زائد روي بياورند؟ بياييد نگاهي به افراد مشهوري بيندازيم كه گفته مي شود تحت روش هاي حذف موهاي زائد قرار گرفته اند.

 

سلبريتي هاي خارجي كه ليزر موهاي زائد انجام داده اند

 

در كشورهاي اروپايي و آمريكايي ليزر موهاي زائد كاملا جا افتاده است و مبلغين اصلي اين فناوري را ميتوان بازيگران خوانندگان و ساير افراد معروف دانست كه در ادامه چند تن از آنها را نام ميبريم

 

كيم و كلويي كارداشيان

كيم و كلويي تنها دو نفر از اين جايگاه اجتماعي هستند كه علناً به ليزر موهاي زائد اعتراف كرده‌اند و خيلي معمولي در مورد آن صحبت مي‌كنند.

كيم در مجله Allure گفت: "من ارمني هستم، پس البته وسواس ليزر موهاي زائد دارم! دست، بيكيني، پا، زير بغل...تمام بدنم بدون مو است."

Khloe اين روش را براي اولين بار در تلويزيون در يك قسمت از برنامه خود انجام داد و حتي به دوربين ها اجازه داد موهاي او را از روي انگشتانش كنده است.

اين زنان به موهاي تيره و پرپشت خود اعتراف كردند كه ديگر روش هاي رفع موهاي زائد مانند اپيلاسيون يا اصلاح را نمي پسندند و خواهان يك راه حل طولاني مدت براي مشكل خود هستند. كيم حتي موهاي كركي و نازك را از پيشاني خود برداشته است.

هم كيم و هم كلوئه به قدري عاشق ليزر موهاي زائد بودند كه تمام خانواده خود را تشويق كردند كه آن را امتحان كنند.

 

كريس جنر

مادر خانواده كارداشيان يكي از افرادي است كه به توصيه دخترانش براي موهاي زائد خود به مراكز ليزر مراجعه كرده و از اين موضوع بسيار خوشحال است و در صفحه اينستاگرام خود از آن تعريف كرده است.

او در صفحه اينستاگرام خود يك عكس از خود و يك دستگاه تيتانيوم منتشر كرد كه اين دستگاه ليزر يكي از محبوب ترين دستگاه هاي ليزر در جهان ميباشد.

 

ويكتوريا بكهام

اوا لونگوريا، بازيگر اسپانيايي، ليزر موهاي زائد را به ويكتوريا بكهام، خواننده انگليسي، طراح مد، مجري تلويزيون و همسر ديويد بكهام بازيكن مشهور فوتبال توصيه كرد. ويكتوريا نيز از اين بابت بسيار خوشحال است.

 

بيانسه

گفته مي شود بيانسه كه با خواننده رپ جي زي ازدواج كرده است، از طرفداران پر و پا قرص ليزر موهاي زائد است. ليزر موهاي زائد براي زنان با پوست تيره (و مردان) بي خطر است، اما قبل از استفاده از ليزر بايد با مشاوران كارمانيا طب مشورت كنيد.

 

اشلي رابرتز

اشلي رابرتز، خواننده گروه Pussycat Dolls، درباره عشقش به ليزر موهاي زائد مي گويد: «موهاي زائد زندگي من را نجات داد. پاهام مثل كاكتوس بود! مجبور بودم روزي دو بار اصلاحشان كنم.

همه ما مي دانيم كه اصلاح با تيغ و تيغ يا اپيلاسيون كاري بسيار پر زحمت و دردسرساز است و پس از معرفي دستگاه هاي ليزر موهاي زائد، افراد كمي كمتر تمايل به پيروي از روش هاي سنتي رفع موهاي زائد دارند.

 

كريسي تيگن

همسر جان لجند، مدل و بازيگر كريسي تيگن، علناً از آرايشگر خود به خاطر بي موي او تشكر كرد. با حضور روي فرش قرمز، مطمئناً مي‌توانيم بگوييم كه او چه تغيير اساسي در زيبايي پوستش داشته است كه در پست‌هاي اينستاگرامش نيز كاملاً مشهود است.

 

كايلي جنر

اگرچه مدل و كارآفرين، كايلي، بر خلاف خواهرانش، در مورد محل انجام ليزر موهاي زائد خود صحبتي نكرده است، اما طبق گزارشات، او براي بي مو و زيبا ماندن، ليزر موهاي زائد را انجام داده است.

 

آليسا ميلانو

آليسا ميلانو بازيگر Charmed و Melrose Place ظاهراً ليزر موهاي زائد را انجام داده است. او گفت كه از جلسات منظم اپيلاسيون متنفر است و راه‌حل‌هاي دائمي‌تري را ترجيح مي‌دهد و به وضوح نشان مي‌دهد كه انتخاب او يك كلينيك رفع موهاي زائد است.

 

جنيفر لوپز

خواننده مشهور و شناخته شده كه بارها در كلينيك هاي ليزر موهاي زائد رويت شده و عكس هاي آن پخش شده اند اما مصاحبه و تبليغي در اين زمينه انجام نداده است

 

ونسا هوجنز

اين خواننده و بازيگر تصميم گرفت از ليزر استفاده كند تا بدون مو و آماده رويارويي با مشغله هايش باشد. زماني براي اصلاح منظم يا رفتن به سالن وجود نداشت. ليزر موهاي زائد راهي براي كساني است كه زمان كافي براي مقابله با موهاي زائد ندارند.

 

كانيه وست

كانيه به همراه همسرش كيم كارداشيان در حال رفتن به كلينيك ديده شد، بنابراين ممكن است تصميم داشته باشد كه ليزر موهاي زائد بدن را انجام دهد، بايد بگوييم كه مردان اين روزها طرفداران پر و پا قرص ليزر موهاي زائد هستند.

 

كيم مارش

كيم مارش در مقاله اي در مجله منچستر ايونينگ نيوز ليزر موهاي زائد IPL خود را به نمايش گذاشت و آن را تحسين كرد.

 

آنجلينا جولي

آنجلينا جولي بازيگر محبوب و معروف و فعال حقوق بشر كه فعاليت هاي انسان دوستانه ي زيادي داشته است بارها در جمع هاي دوستانه و غير رسمي از ليزر دست ها و پاهاي خود صحبت كرده است و رضايت خود را از آن اعلام كرده است

 

پاتريك استار

پاتريك استار يك يوتيوبر است. او پس از يافتن جايگاه خود به عنوان مشاور آرايش در MAC، روتين آرايش روزانه خود را در كانالي آپلود كرد كه اكنون بيش از چهار ميليون مشترك دارد.

از آنجايي كه او زمان زيادي را صرف آرايش سنگين براي عكس و فيلم مي كند، مهم است كه بافت پوست او يكدست و صاف باشد. پاتريك چندين جلسه ليزر موهاي زائد صورت را انجام داد كه با موهاي روي گردنش شروع شد.

او جلسه سوم خود را در كانال يوتيوب خود آپلود كرد.

 

گبي هانا

يكي ديگر از ستاره هاي اينترنتي گبي هانا به عنوان يك وبلاگ نويس و خواننده سبك زندگي است.

او بينندگان را براي اولين جلسه از شش جلسه ليزر خود روي خط بيكيني و زيربغل خود با خود مي برد. اين ويديو تقريبا 3.5 ميليون بازديد داشته است.

 

 

 

بازيگران و هنرمندان ايراني كه عمل زيبايي و ليزر موهاي زائد انجام داده اند

 


با توجه به محدوديت هاي موجود، سلبريتي هاي ايراني نمي توانند مستقيماً در مورد ليزر موهاي زائد خود صحبت كنند، اما بسياري از آنها در مراكز ليزر و زيبايي ديده شده اند و يا در صفحات اجتماعي خود به تبليغ مراكز زيبايي و ليزر پرداخته اند.

 

سحر دولتشاهي

از جمله بازيگراني كه در مراكز زيبايي و ليزر موهاي زائد ديده شده اند ميتوان به سحر دولتشاهي اشاره كرد كه با سريال مسافران به شهرت رسيد. و اخيرا در سريال من مي خواهم زنده بمانم درخشيد. تغييرات چهره او كاملا محسوس است و سحر دولتشاهي كه يكي از زيباترين بازيگران سينماي ايران به حساب مي آمد، حالا با جوانسازي كه انجام داده به درجات بالاتري از زيبايي رسيده است.

 

مهتاب كرامتي

مهتاب كرامتي را نفر بعدي بازيگر موفق سينماي ايران و از فعالان حقوق كودك و زن، كارگردان هنري و سفير حسن نيت و صلح يونيسف دانست. اگرچه از كرامتي هميشه به عنوان يكي از زيباترين بازيگران زن ايراني ياد مي شود، اما با گذشت زمان جذابيت او نه تنها از بين نمي رود، بلكه اعمل هاي زيبايش باعث شده است كه گذر عمر مهتاب كرامتي به هيچ وجه در چهره او احساس نشود.

 

نيوشا ضيغمي

نيوشا ضيغمي يكي از بازيگران محبوب ايراني است كه اخيرا زياد كار نكرده اما در گذشته در كارهاي موفقي حضور داشته است. ضيغمي با عمل بيني و تغيير فرم ابروها و حجم گونه ها و لب ها به چهره اي جديد دست يافت كه البته بسيار زيباتر از قبل شد. او بارها در صفحات اجتماعي خود از پزشكان زيبايي و مركز زيبايي و ليزر موهاي زائد صحبت كرده است

 

شيلا خداداد

شيلا خداداد يكي از بازيگراني است كه با عمل بيني دچار تغييرات اساسي در چهره خود شد. همه ما او را به خاطر سريال مسافري از هند مي شناسيم. الان نسبت به آن روزها خيلي تغيير كرده است. در واقع مي توان گفت زمان نه تنها طراوت جواني را از لين نبرده است، بلكه عمل بيني براي تغيير فرم ابروها و همچنين رنگ ابروهايش او را بسيار زيباتر كرده است. نكته جالب و قابل توجه اين است كه شيلا خداداد با پزشك يك مركز ليزر موهاي زائد و كلينيك زيبايي و جراحي بيني ازدواج كرده است

 

افراد مشهور از چه دستگاه ليزري براي موهاي زائد خود استفاده مي كنند؟

 


امروزه تعداد كمي از افراد معمولي هستند كه با ليزر موهاي زائد مواجه نشده باشند و اين نشان مي دهد كه ليزر موهاي زائد در اكثر نقاط جهان جا افتاده است. در ادامه شما را با دوتا از پرفروش ترين و بهترين دستگاه هاي ليزر موهاي زائد كه در بين افراد مشهور محبوبيت دارد آشنا مي كنيم.

دستگاه ليزر تيتانيوم و دستگاه ليزر كندلا يكي از پرفروش ترين و بهترين دستگاه هاي ساخته شده در جهان است كه مورد توجه بسياري از افراد مشهور قرار گرفته و در سراسر جهان مورد استفاده قرار مي گيرد.

نمايندگي فروش اين دستگاه ها در ايران شركت كارمانيا طب ميباشد كه اين دستگاه ها را به ايران وارد كرده است و در اختيار كلينيك هاي زيبايي و مراكز ليزر موهاي زائد گذاشته است.

http://entrance-exam.net/forum/members/simpsonnancy3.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:SimpsonNancy3

https://www.pubpub.org/user/simpson-nancy

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=http://karmaniateb.ir

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://gitlab.bsc.es/SimpsonNancy3

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/SimpsonNancy3

https://tcgschool.edu.in/members/simpsonnancy3/activity/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۵:۲۴ توسط:sam موضوع:

مهندسي چيست و يك مهندس كيست؟

مهندسي چيست و يك مهندس كيست؟

مهندسي يا دانش عملي عبارت از شناختي است كه انسان از آن بهره برداري عملي مي كند و آن را در سازندگي خويش يا جامعه به كار مي بندد. از طرف ديگر، واژه  Engineer كه از كلمه Engine ريشه گرفته است، تمام يا قسمتي از بار معنايي Engine را با خود دارد. اين واژه به معناي ماشين ،موتور، چرخ ،نقشه كشيدن، طراحي كردن، تدبير كردن و تهيه كردن آمده و بر خلاف مرسوم و متداول، فقط به معناي موتور به كار نرفته است و در حقيقت، آنچه از معناي اصلي اين واژه استنباط مي شود ،طراحي كردن، نقشه كشيدنو چيزي را به حركت در آوردناست كه براي انجام تمامي كارهاي فوق، احاطه بر علم و دانش عملي يك ضرورت كامل است.

با توجه به آنكه هر چيزي كه در طبيعت به وجود مي آيد يا وجود دارد داراي قواعد و قوانين خاصي است، پس اگر مهندس كسي است كه چيزي را به وجود مي آورد كه هرگز وجود نداشته است، اين شخص نمي تواند بدون وقوف بر قواعد آنچه موجود است، موجود جديدي را طراحي و خلق كند.

تعاريف زير نيز از طرف شاخه مواد و معدن فرهنگستان علوم ايران پيشنهاد شده است:

توانايي كاربرد خلاقانه و اقتصادي مواد و نيروهاي طبيعت در انتخاب، طراحي، مديريت، ساخت و توليد با تكيه بر دانش، رياضي و علوم در راستاي رفاه جامعه و منافع پايدار بشر. اين توانايي از طريق آموزش و تجربه حاصل مي شود.

چنانچه مي‌خواهيد با مهندس و مهندسي آشنا شويد ، مطالعه اين ( مهندس و مهندسي چيست؟ ) صفحه را در پورتال جامع مهندسين ايران به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

يك مهندس كيست ؟

  • مهندس فردي است كه يافته هاي علمي را به طور مؤثري در خدمت جوامع انساني قرار مي دهد.
  • فردي كه به طور ويژه اي آموزش يافته و داراي تجربه هايي در برنامه ريزي و توسعه زيربناها و ابزارهاست. مهندس بايد قادر به ايفاي نقش راهنما در فرايندهاي مهندسي به منظور تأمين نيازهاي جوامع باشد.
  • مهندسان با زمينه هايي چون ادراك، كاربرد، طراحي، توسعه و مديريت پروژه ها و فرايندها سروكار دارند.

تعريف يك مهندس

  • يك مهندس به طور مؤثر يافته هاي علمي را در خدمت انسان قرار ميدهد.
  • او يك پل ارتباطي حياتي بين علوم و جامعه است.

چگونه يك مهندس مدرن به وجود مي آيد؟

  • جهان به سرعت در حال تغيير، نياز به مهندساني دارد كه بتوانند نقش به مراتب پيچيده تري از گذشتگان خود ايفا كنند؛
  • او علاوه بر مهارت هاي فني بايد در حوزه هاي غير فني نيز شايستگي لازم را داشته باشد؛
  • لازم است يك مهندس در برقراري ارتباط توانمند باشد.
  • او بايد قادر به حل مشكلات باشد.
  • او بايد داراي شايستگي هاي مديريتي لازم باشد.

خصوصيات يك دانش آموخته مهندسي عبارت است از

  • داشتن پايه قوي در علوم پايه، رياضيات و اصول مهندسي
  • داشتن دانش و تجربه در انجام دادن روش هاي آزمايشي
  • داشتن دانش بالا در فناوري هاي مربوط به تخصص خود
  • پيدا كردن مهارت زياد در ارتباطات و تبادل نظرهاي كتبي و شفاهي
  • آشنايي با اصول تجارت و شركت ها
  • داشتن احساس مسئوليت اجتماعي، اخلاقي، اين نام مجاز نمي باشد و انساني
  • دارا بودن ديدگاه تاريخي و اجتماعي در خصوص آثار فناوري بر جامعه و طبيعت
  • دارا بودن تصويري هماهنگ از شاخه هاي مختلف مهندسي
  • داشتن روحيه خلاق و هوشمند
  • دارا بودن قابليت انعطاف در تغييرات شغلي
  • توانايي اتخاذ تصميمات خطير هنگام بروز مسائل بحراني
  • داشتن اشتياق هميشگي و علاقه به آموختن در طي زندگي
  • دارا بودن فرهنگ كار گروهي
  • اشتياق به انجام دادن فعاليت هاي پژوهشي و ايجاد زمينه آن
  • پايبندي به حفظ محيط زيست
  • آشنايي با علوم حياتي
  • درك ارزش هاي فرهنگي و هنري
  • تسلط كامل به كامپيوتر در حل مسائل مهندسي
  • آشنايي كامل به زبان انگليسي

حقيقت آن است كه شايد مشخصه مهندسان مورد نياز در يك دهه ديگر تفاوت بسيار زيادي با آنچه امروزه در نظر گرفته مي شود، داشته باشد و بسياري از چيزهايي كه مهندسان امروز فرا مي گيرند كاربردي براي فرداي حتي نزديك آنها نداشته باشد.

كيفيت مهندسان انگيزه و صداقت  اشتياق به آموختن  قدرت تجسم  قابليت داوري سالم  فكر و عمل دقيق  درك مسائل اقتصادي  استعداد رهبري سازماني  داراي قدرت ابتكار و خلاقيت

دارا بودن توان براي انجام دادن كارهاي سخت  قابليت تفكر و ابراز نظر خود به صورت شفاف.

مهارتهاي اساسي براي يك مهندس

دانش مهارتهاي فني در زمينه هاي:

  • مباني علوم
  • مباني و كاربرد مهندسي
  • آمار و احتمالات
  • فناوري و علوم كامپيوتر
  • عمليات مهندسي

فرهيختگي:

  • تفكر منطقي
  • مهارت حل مشكلات
  • مهارت هاي ارتباطات و طراحي
  • مهارت هاي مديريتي، سازماندهي و سازماني

برداشتهاي عميق از حرفه آموزي:

  • رقابت پذيري
  • صداقت
  • تعهد
  • تساهل
  • قابليت انعطاف
  • آموزش مادام العمري
  • اتكا به نفس
  • وقت شناسي
  • وظيفه شناسي
  •  دارا بودن انگيزه هاي رسيدن به هدف

دارا بودن استانداردهاي لازم در كارهاي مهندسي:

  • سيستم هاي اندازهگيري
  • استانداردهاي فني، بازرسي
  • آزمون هاي فرايندي
  • الزامات زيست محيطي
  • آشنايي با كدهاي اخلاق مهندسي
  • آشنايي با استانداردهاي حرفه اي

مهارت هاي لازم در كسب و كار:

  • آشنايي با اقتصاد آزاد
  • كسب و كار بين المللي
  • شركت هاي چند مليتي
  • رقابت هاي جهاني
  • تضمين كيفيت
  • بيمه
  • تضمين هاي فروش
  • روش هاي ارائه پيشنهاد قيمت

آگاهي از فرهنگ و تاريخ كشور خود و ديگر نقاط جهان:

  • تاريخ جهان
  • تاريخ و چگونگي توسعه ملي
  • تفاوت هاي فرهنگي
  • برنامه هاي اقتصادي و اين نام مجاز نمي باشد كشور
  • عادات و زندگي اجتماعي
  • جنسيت
  • مذهب
  • تنوع فرهنگي

تسلط حرفهاي در يك زبان بين المللي :

  • قابليت هاي گفتاري و نوشتاري زبان خارجي
  • گويش هاي محلي و حرفهاي
  • واژگان فني

منبع: www.pjmi.ir

https://faheemkhatri.blogspot.com/2022/11/blog-post_1.html

https://sites.google.com/view/dsfsd-fs-f-s-fsf-s/home

https://faheemkhatri4.weebly.com/home/3617303

https://medium.com/@narif67241/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85-f5b631ad2e01

https://iqqstczuxp.wordpress.com/2022/11/17/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3-%d8%b9%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%85%d8%9f/

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post496438785/

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/4f0d81fc-0c4e-3f52-3389-3e89761fbef5/f2967383e44dfcdbeb7148cfd15addf7

https://app.box.com/s/e5ku1vlrtqiblme4tzbmylc63uub3pxx

https://telegra.ph/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85-11-17

https://diigo.com/0qpp3w


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۶:۵۱ توسط:sam موضوع:

مانيتور هاي دست دوم

مانيتور دست دوم 22 دل  مدل p2217  با صفحه نمايش ال اي دي و پنل IPS  ؛ مانيتوري  FULL HD مناسب براي متخصصيني كه ساعتهاي طولاني درحال كار با كامپيوتر هستند و از خستگي چشم خود گله مند هستند .اين سيستم  با داشتن پورتهاي اتصال چندگانه در پايين و كنار آن به كاربر اين امكان را ميدهد كه به راحتي به دستگاههاي مختلف متصل شود. قيمت اين مانيتور دست دوم  با توجه با توانايي ها و كاربردهاي آن در رده مانيتورهاي به صرفه قرار گرفته است.مانيتور دست دوم ?? دل ???? يكي از بهترين مانيتورها در حال حاضر مي باشد.

HDMI
Widescreen
led monitor
ips 250 cd/m2 Dcr 4M:1(1000:1
????*????
IPS -16:10
HDMI/USB 3.0/Display Port

براي خريد مانيتور هاي دست دوم دل روي لينك زير كليك كنيد.

https://dellhp.ir/product-category/monitor/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۰:۳۱ توسط:sam موضوع:

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

b8_36hz.png

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

بهترين راه براي يادگيري زبان تركي استانبوليدر منزل اين است كه خود را در آن غوطه ور كنيد. ما به شما در اين كار كمك ميكنيم.در اين روش شما يك ليست طولاني از واژگان تركي استانبولي را حفظ نخواهيد كرد. شما فقط به زبان جديدتان مي شنويد، صحبت مي كنيد، مي خوانيد و مي نويسيد. به اين ترتيب، آماده مكالمات دنياي واقعي مي شويد.در اين مطلب از پروان آكادمي مي خواهيم راهنماي يادگيري زبان تركي استانبولي را به شما معرفي كنيم.

 

چرا زبان تركي ياد بگيريم؟

به تعداد افرادي كه زبان دوم را ياد مي گيرند، براي اين سوال پاسخ وجود دارد. آيا مي خواهيد از فيلم هاي Nuri Bilge Ceylan بدون زيرنويس لذت ببريد؟ آيا مي خواهيد بدون راهنما از مسير شكست خورده آناتولي خارج شويد؟ آيا در شرف ملاقات با همسر جديد ترك خود هستيد؟
آيا مي خواهيد شعر هر آهنگ Bar?? Manço را كه تا به حال ضبط كرده ايد ياد بگيريد؟ آيا مي خواهيد بتوانيد براي بهترين معاملات در بازار بزرگ استانبول چانه بزنيد؟ هيچ دليلي وجود ندارد، اما شما بايد دليل خود را پيدا كنيد. اين كار ضروري است زيرا به شما كمك مي كند با انگيزه و متمركز بمانيد. شما مي توانيد چيزهايي را كه به شما مربوط است حفظ كنيد و به آنها توجه بيشتري كنيد.
اگر مي خواهيد تركي ياد بگيريد تا در چشمه موج سواري كنيد، به خاطر سپردن لغات مربوط به تجهيزات اداري به شما انگيزه اي براي تلاش كردن نمي دهد. علاوه بر انتخاب واژگان و عبارات اصلي (1000 تا 3000 كلمه كه براي گفتار روزمره ضروري است) مي توانيد با يادگيري صحبت در مورد آنچه براي شما مهم است به تركي علاقه مند شويد.

 

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

همه چيز در ذهن شماست

اگر مي‌خواهيد واقعاً تركي صحبت كنيد، بايد آماده اشتباه باشيد و از اشتباه كردن نترسيد. يادگيري به معناي انجام دادن، تلاش، شكست و تلاش مجدد است. آنچه يودا گفت را فراموش كنيد (علاوه بر اين، او حتي به سختي مي توانست به يك زبان صحبت كند). نكته كليدي براي دانستن نحوه صحبت كردن به تركي اين است كه صرفاً سعي كنيد تركي صحبت كنيد، مهم نيست كه در ابتدا چقدر احمقانه به نظر برسد.
اشتباه كردن دليلي براي دلسرد شدن نيست. مطالعات روانشناختي اخير در مورد نحوه يادگيري ما ساده ترين و مهم ترين نكته را به ما مي دهد: استراحت. اگر مي توانيد با درك نكردن فوري چيزها احساس راحتي كنيد، كنجكاوي و لذت بردن از اين فرآيند آسان تر است. مهم نيست كه چگونه يادگيري را انتخاب مي كنيد، قرار گرفتن در معرض مداوم و تمرين روزانه هميشه نتايجي را به همراه خواهد داشت.

 

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

سخن آخر درباره بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي، قطعا براي هر فرد متفاوت است و نميتوان يك روش را به عنوان بهترين روش يادگيري پيشنهاد كرد. زبان تركي استانبولي ازنظر اساتيد زبان تركي يادگيري تركي براي زبان آموزان سريع صورت مي گيرد. اما گرفتن نتيجه مطلوب فقط و فقط به ميزان تلاش و رقبت آن فرد در يادگيري زبان تركي استانبولي بستگي دارد. ويژگي خوبي كه انسان دارد اين است كه اگر بخواهد كار غير ممكني را ممكن كند در كوتاه ترين زمان انجامش ميدهد و تنها چيزي كه براي رسيدن به مقصد نياز دارد اراده اي قوي ميباشد. پس براي يادگيري زبان، اول بايد اراده خود را قوي كنيد و سپس يادگيري را با برنامه ريزي هدفمند آغاز كنيد.
امروزه تعداد كثيري از مردم خود را نيازمند يادگيري زبان تركي ميدانند زيرا كشور تركيه طي چند سال اخير در حوزه شغلي افراد زيادي را به خود جذب كرده و به همين علت باعث ايجاد انگيزه براي بعضي از افراد شده است كه اين زبان شيرين را فرا بگيرند، اما از طرفي برخي از مشكلات مانع يادگيري آن ها ميشود. يكي از اين مشكلات، ترس از ياد نگرفتن است. و بحث تامين هزينه ها نيز سد ديگري براي افراد علاقه مند به يادگيري زبان تركي شده است و در آخر نبود آموزشگاه زبان مورد اعتماد مد نظر قرار ميگيرد كه در ادامه براي هريك راهكارهايي ارائه خواهيم كرد…


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۹:۰۸ توسط:sam موضوع:

كاهش و تسكين درد سياتيك در دوران بارداريي؛ كاهش فشار بر عصب سياتيك در دوران حاملگي




برچسب: كاهش,و,تسكين,درد,سياتيك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۸:۲۲ توسط:sam موضوع:

ناگفته هاي اعجاب آور فوايد شيره انگور براي حفظ سلامتي

از آنجايي كه شكر تصفيه شده براي سلامتي مضر، خطرناك و در نهايت كشنده است، شيرين كننده هاي جايگزين زيادي وجود دارد. يكي از آنها شيره انگور اصل است، شربتي بي نهايت خوشمزه با فوايدي باورنكردني كه جسم شما را از بسياري از مسموميت هاي غذاهاي صنعتي مي رهاند.

 

مي توان آن را در سوپرماركت خريداري كرد يا از ابتدا در خانه تهيه كرد. مزاياي شيره انگور اصل نيز بسيار زياد است، زيرا براي سلامتي بسيار بهتر از شكر تصفيه شده است.

 

پيشگيري و حتي رفع كم خوني يكي از فوايد گنجاندن شيره انگور اصل در رژيم غذايي است. ممكن است استخوان ها و دندان ها را تقويت كند، درد مفاصل را كاهش دهد و با يبوست نيز مقابله كند. شيره انگور اصل همچنين ممكن است به بهبود PMS، بهبود خلق و خو و محافظت از پوست كمك كند.

 

بسياري از غذاها و نوشيدني ها بدون شكر يكسان نيستند.

 

خوب است كه شكر تصفيه شده تنها شيرين كننده روي كره زمين نيست، به اين معني كه مي توانيد جوانه هاي چشايي خود را بدون آسيب رساندن به سلامتي خود خوشحال كنيد.

 

شيره انگور اصل چيست؟

 

شيره انگور اصل يك غذاي قديمي و درمان خانگي براي مسائل مختلف سلامتي و زيبايي است.

 

قبل از اينكه شكر تصفيه شده به وجود بيايد، قبلاً در خاورميانه و كشورهاي مديترانه استفاده مي شد. شيره انگور اصل در يونان با نام «پتيمزي» شناخته مي شود. در تركيه به آن پكمز مي گويند.

 

شيره انگور اصل درست مانند آنچه از نامش مي‌گويد، از ميوه انگوردرست مي‌شود. شيره انگور آب انگور له شده است كه طي فرآيندي طولاني و با زحمت فراوان تبديل به يك شربت واقعي و سالم مي شود. در روش سنتي، انگورهاي تبديل به شربت شيرين و چسبنده در پاييز برداشت مي شود.

 

به همين دليل است كه در زمستان بسيار محبوب است، اگرچه در تمام طول سال يك شيرين كننده محبوب است.

 

در اكثر سوپرماركت ها مي توانيد يك شيشه شيره انگور بازاري و صنعتي را تهيه كنيد. اما اگر قصد خريد شيره انگور اصل را داريد و به دنبال قيمت شيره انگور اصل مي گرديد، بايد به شما بگوييم كه هرگز در ميان نوشيدني هاي صنعتي و كارخانه اي نوع محلي و بدون مواد افزودني و كشنده كارخانه اي را نخواهيد يافت. پس به فروشگاه هايي كه توليد خانگي و ارگانيك دارند مراجعه نماييد.

 

 

9 فايده شيره انگور

 

يك قاشق چايخوري شكر تصفيه شده 20 كالري دارد. از طرفي يك قاشق چايخوري شيره انگور اصل ?? كالري دارد.

 

با وجود اينكه شيره انگور اصل فقط يك كالري كمتر از شكر تصفيه شده است، هنوز هم توسط بسياري از افراد آگاه به سلامت و زيبايي ترجيح داده مي شود.

 

به اين دليل كه وجود آنتي اكسيدان ها، ويتامين ها و مواد معدني آن را جبران مي كند. و اين ما را به اصل اين مقاله مي رساند: مزاياي فراوان شيره انگور .

 

بدون هيچ مقدمه اي، در اينجا برخي از شگفت انگيزترين مزاياي شيره انگور اصل آورده شده است:

 

استخوان ها و دندان هاي قوي تر با شيره انگور

 

يكي از مواد معدني موجود در شيره انگور ، كلسيم است.

 

بر كسي پوشيده نيست كه كلسيم نقش مهمي در حفظ استحكام استخوان ها دارد. به عبارت ديگر، اين جايگزين سالم تر براي شكر تصفيه شده مي تواند به پيشگيري از پوكي استخوان كمك كند.

 

به گفته متخصصان سلامت، پوكي استخوان در زنان مسن شايع است. در واقع، در ايالات متحده، از هر چهار زن 65 سال و بالاتر، يك نفر پوكي استخوان دارد.

 

با اين حال، زنان جوان نيز ممكن است به پوكي استخوان مبتلا شوند. مشكل پوكي استخوان اين است كه مي‌تواند استخوان‌ها را نازك و شكننده كند، بنابراين هر كسي كه آن را دارد در معرض خطر شكستگي قرار مي‌گيرد.

علاوه بر افزودن شيره انگور اصل غني از كلسيم به رژيم غذايي، راه هاي ديگري نيز براي كاهش خطر ابتلا به پوكي استخوان وجود دارد.

 

درمان يبوست با شيره انگور

 

آيا روده هاي خود را سه بار يا كمتر در يك هفته تخليه مي كنيد يا مدفوع داريد كه دفع آن دشوار است؟

 

در اين صورت ممكن است يبوست داشته باشيد و قبل از بروز مشكلات بيشتر بايد با آن مقابله كنيد.

 

يبوست دائمي به دليل عوارض جدي مانند:

 

  • هموروئيد
  • نهفتگي مدفوع
  • شقاق مقعد
  • افتادگي راست‌ روده

 

ملين هاي بدون نسخه (OTC) وجود دارند كه مي توانند به مقابله با يبوست كمك كنند. با اين حال، بايد هميشه از تكيه بر آنها خودداري كنيد.

 

اين به اين دليل است كه آنها عادت زا هستند، به اين معني كه مي توانند حركت روده هاي خود را بدون دارو براي شما دشوارتر كنند. خبر خوب اين است كه بسياري از ملين هاي طبيعي وجود دارد.

 

شيره انگور اصل يكي از نمونه هاي ملين 100% طبيعي است. نمونه هاي ديگر آلو و پاپايا هستند. نوشيدن آب زياد، خوردن غذاهاي غني از فيبر و داشتن يك سبك زندگي فعال نيز مي تواند كمك كننده باشد.

 

كاهش فشار خون با شيره انگور ملاير

 

افزايش فشار خون هر از گاهي طبيعي است. اگر استرس، خسته يا مضطرب هستيد، اعداد ممكن است بيشتر از حد معمول باشد.

با اين حال، اگر فشار خون شما هميشه بالاتر از 120/80 ميلي متر جيوه (mmHg) باشد، داستان ديگري است.

 

پتاسيم در شيره انگور اصل وجود دارد. اين ماده معدني از دو طريق به كاهش فشار خون كمك مي كند:

 

  • پتاسيم سديم اضافي را از بدن دفع مي كند.
  • پتاسيم ديواره رگ هاي خوني را تشويق مي كند تا آرام شوند.
  • علاوه بر شيره انگور ، منابع غذايي ديگري نيز از پتاسيم وجود دارد. برخي از آنها موز، پرتقال، اسفناج و كلم بروكلي هستند.

 

براي اينكه فشار خون خود را در محدوده طبيعي نگه داريد، وزن اضافه خود را كاهش دهيد، يك رژيم غذايي متعادل داشته باشيد، دوز منظم خود را ورزش كنيد، تحت هيچ شرايطي الكل ننوشيد، از سيگار كشيدن خودداري كنيد و استرس را به حداقل برسانيد.

 

 

كاهش خطر كم خوني ناشي از فقر آهن با شيره انگور

 

حتي قبل از اختراع شكر تصفيه شده، شيره انگور اصل نه تنها به عنوان يك شيرين كننده، بلكه به عنوان يك درمان خانگي براي كم خوني، به ويژه كم خوني ناشي از فقر آهن، مورد استفاده قرار مي گرفت.

 

كم خوني ناشي از فقر آهن يك اختلال خوني است كه در آن گلبول هاي قرمز (RBC) كافي در اطراف وجود ندارد. اين به دليل كمبود آهن در رژيم غذايي است.

آهن نقش مهمي در توليد RBC دارد. گلبول‌هاي قرمز اجزاي خوني هستند كه وظيفه دارند مولكول‌هاي اكسيژن را از ريه‌ها به سلول‌هاي مختلف بدن حمل كنند.

 

زناني كه دوره قاعدگي خود را مي گذرانند و باردار هستند بيشتر در معرض خطر كم خوني فقر آهن هستند.

 

از آنجايي كه شيره انگور اصل سرشار از آهن است، دليل استفاده از آن از زماني كه براي پيشگيري و حتي رفع كم خوني فقر آهن به وجود آمد، شوكه كننده نيست.

 

كاهش اضطراب و افسردگي با شيره انگور اصل

 

آيا هميشه احساس اضطراب يا افسردگي مي كنيد؟

 

شيره انگور اصل را امتحان كنيد.

 

علاوه بر اين كه انواع خوراكي ها و نوشيدني هاي خوشمزه را بهتر مي كند، مي تواند خلق و خو را نيز بهبود بخشد. به اين دليل كه شيره انگور اصل منبع عالي منيزيم است.

 

كارشناسان بهداشت روان مي گويند كه منيزيم از دو جهت براي ذهن مفيد است:

 

به آرامش سيستم عصبي كمك مي كند. همچنين به كاهش تنش عضلاني ناشي از استرس و اضطراب كمك مي كند و در نتيجه به مقابله با درد مفاصل و سردرد كمك مي كند.

به افزايش سروتونين در مغز كمك مي كند. سروتونين كه يك هورمون شادي بخش است با افزايش احساس شادي و خوشبختي به تثبيت خلق و خو كمك مي كند.

به هر حال، منيزيم موجود در شيره انگور اصل نيز ممكن است به خلاص شدن از شر بي خوابي كمك كند.

 

اگر احساس اضطراب يا افسردگي مي كنيد، بايد يك خواب خوب شبانه داشته باشيد.

 

در غير اين صورت، احساسات منفي شما ممكن است تشديد شود. مشكل اضطراب و افسردگي اين است كه مي تواند باعث بي خوابي شود و در نتيجه يك دور باطل ايجاد كند.

 

هشدار

 

اگر اضطراب يا افسردگي شما را از داشتن يك زندگي عادي و پربار باز مي دارد، فوراً با يك متخصص سلامت روان مانند روانپزشك يا درمانگر تماس بگيريد.

 

كاهش PMS و علائم يائسگي

 

پيش از اين گفته شد كه زنان بيشتر در معرض خطر ابتلا به پوكي استخوان و كم خوني فقر آهن هستند كه با شيره انگور اصل مي توان از هر دوي اين موارد جلوگيري كرد.

 

خوب، در اينجا يك دليل ديگر براي اينكه شيره انگور اصل براي خانم ها عالي است وجود دارد: مي تواند به مقابله با علائم ناخوشايند سندرم پيش از قاعدگي (PMS) و يائسگي كمك كند.

 

شيره انگور اصل به دليل داشتن منيزيم مي تواند به كاهش علائم جسمي نامطلوب PMS، مانند گرفتگي عضلات و سردرد كمك كند. مي تواند به تسكين علائم رواني PMS، مانند نوسانات خلقي، كمك كند.

 

بسياري از علائم PMS در زنان يائسه نيز مشاهده مي شود، به همين دليل است كه شيره انگور اصل غني از منيزيم مي تواند براي آنها نيز مفيد باشد.

 

شيره انگور ملاير همچنين حاوي مقدار زيادي آنتي اكسيدان است. عدم تعادل هورموني ناشي از يائسگي مي تواند باعث استرس اكسيداتيو در بدن شود و آنتي اكسيدان ها مي توانند به حداقل رساندن آن كمك كنند.

 

 

 

كاهش التهاب مفاصل با شيره انگور ملاير

 

آنتي اكسيدان هاي موجود در شيره انگور اصل در مبارزه با التهاب بسيار خوب هستند. اگر از آرتروز رنج مي بريد، داشتن يك شيشه شيره انگور اصل در انبار يا يخچال ايده خوبي است.

 

وقتي صحبت از مديريت علائم آرتريت مي شود، داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي (NSAIDs) انتخاب پزشكان و اكثر بيماران است.

به اين دليل كه آنها در كاهش التهاب و درد ناشي از آرتريت بسيار خوب هستند. افسوس، NSAID ها معمولاً عوارض جانبي وحشتناكي ايجاد مي كنند. آنها از خونريزي زخم معده تا آسيب كبدي را شامل مي شوند.

 

به همين دليل است كه توصيه مي شود مصرف NSAID ها را به حداقل برسانيد. بررسي گزينه هاي ديگري نيز پيشنهاد مي شود، مانند چيزي به سادگي افزودن شيره انگور اصل غني از آنتي اكسيدان به رژيم غذايي.

 

كاهش خطر ابتلا به سرطان با شيره انگور اصل

 

 

آنتي اكسيدان هاي موجود در شيره انگور اصل در اشكال و اندازه هاي مختلف وجود دارد. با اين حال، يكي وجود دارد كه تمايل دارد بسياري از سرها را به سمت خود برگرداند. و آن چيزي جز رسوراترول نيست.

چيزي كه در مورد رسوراترول بسيار شگفت انگيز است اين است كه ثابت شده است كه به مبارزه با انواع خاصي از سرطان كمك مي كند.

 

رسوراترول با جلوگيري از تقسيم، تكثير و گسترش سلول هاي سرطاني كمك مي كند. بسياري از مطالعات مي گويند كه اين آنتي اكسيدان قوي ممكن است اثرات درماني شيمي درماني و پرتودرماني را نيز افزايش دهد.

 

در برخي موارد، رسوراترول ممكن است به مقابله با عوارض جانبي ناخواسته درمان سرطان كمك كند.

 

به غير از استقبال از شيره انگور اصل حاوي رسوراترول در زندگي خود، در اينجا چند راه ديگر براي كاهش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد:

 

  • وزن ايده آل را حفظ كنيد
  • يك رژيم غذايي سالم داشته باشيد
  • رژيم غذايي سالم يعني مصرف نكردن مطلق هر ماده غذايي صنعتي و كارخانه اي
  • دوز منظم ورزش خود را دريافت كنيد
  • سيگار كشيدن را براي هميشه ترك كنيد
  • به هيچ عنوان الكل ننوشيد

 

 

 

علائم تاخيري پيري پوست

 

باور كنيد يا نه، شيره انگور اصل براي پوست شما نيز مفيد است. همه اينها به دليل محتواي آنتي اكسيداني آن است.

 

براي خنثي كردن راديكال‌هاي آزاد كه مي‌توانند به سلول‌هاي سالم پوست آسيب برسانند و روند پيري پوست را تسريع كنند، تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه هر بار شكر تصفيه شده را با شيره انگور اصل جايگزين كنيد.

 

همچنين ممكن است با استفاده از شيره انگور اصل بر روي صورت از خواص محافظتي پوست استفاده كنيد.

 

داشتن پوستي نرم‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر مي‌تواند به سادگي استفاده از يك لايه نازك شيره انگور اصل روي صورت‌تان باشد و سپس آن را به مدت 15 تا 30 دقيقه در آنجا بگذاريد. بعد از آن خيلي خوب با آب بشوييد.

 

برخي افراد قسم مي‌خورند كه شيره انگور اصل را با كمي عسل، روغن زيتون يا آووكادوي له شده مخلوط كنند.

 

 

 

 

خريد شيره انگور

قبل از اينكه يك شيشه شيره انگور اصل را در سبد خريد خود قرار دهيد يك نكته بسيار مهم وجود دارد كه بايد برچسب آن را بررسي كنيد. اين چيزي نيست جز ليست مواد تشكيل دهنده.

 

بهترين شيره انگور موجود در بازار داراي كوتاه ترين ليست مواد تشكيل دهنده است زيرا فقط يك ورودي دارد: انگور.

 

اگر ليست مواد حاوي مواد ديگري است، شيشه شيره انگور را دوباره در قفسه قرار دهيد و هرگز به جز نوع خانگي آن را مصرف نكنيد.

 

براي لذت بردن از بسياري از مزاياي شيره انگور كه در بالا ذكر شد، مراقب باشيد كه چيزي جز شيره انگور اصل 100% را انتخاب نكنيد. در غير اين صورت، درست مانند استفاده از شكر تصفيه شده يا هر شيرين كننده ناسالم ديگر است.

 

به عنوان يك قاعده كلي، اين ايده عالي است كه به سراغ شيره انگور اصل از خاورميانه يا كشورهاي مديترانه اي برويد.

 

طرز تهيه شيره انگور اصل در خانه

 

آيا مي دانيد چگونه آب را بجوشانيد؟ سپس مي توانيد شيره انگور اصل را از ابتدا درست كنيد!

 

به صورت آنلاين، مي توانيد با دستور العمل هاي مختلفي براي تهيه شيره انگور اصل خانگي روبرو شويد.

 

اما اگر مي‌خواهيد سريع‌ترين راه را براي پختن شيره انگور اصل داشته باشيد، به دنبال آن نباشيد.

 

در زير دستور العملي وجود دارد كه به شما امكان مي دهد تنها در 30 دقيقه از شيره انگور اصل لذت ببريد - بله، تهيه ملاس خانگي مي تواند به همين سرعت و آسان باشد!

 

 

مواد تشكيل دهنده:

 

  • آب انگور

 

دستور پخت

 

  • در يك قابلمه بزرگ، آب انگور را به جوش بياوريد.
  • حرارت را كم كنيد و اجازه دهيد آب انگور بجوشد.
  • فومي را كه به سطح مي آيد برداريد.
  • به جوشيدن ادامه دهيد تا مقدار آب انگور به نصف كاهش يابد.
  • آن را از روي حرارت برداريد و اجازه دهيد تا به دماي اتاق برسد.
  • آن را به يك شيشه استريل شده با يك پوشش دربسته منتقل كنيد.

 

 

همين - شما اولين دسته شيره انگور اصل خود را درست كرديد! بله، فقط يك عنصر لازم است. و بله، درست كردن شيره انگور اصل مي تواند بدون دردسر باشد!

 

هنگام تهيه شيره انگور اصل خانگي در آشپزخانه خود، مي توانيد از آب انگور قرمز يا سفيد استفاده كنيد.

 

با اين حال، اگر شيره انگور اصل با ظاهر سنتي همان چيزي است كه مي خواهيد، به سراغ آب انگور قرمز برويد.

 

هنگام خريد آب انگور، بررسي كنيد كه 100 درصد خالص باشد. روي بطري يا كارتن آب انگور بايد نوشته شود كه شكر و ساير مواد افزودني ندارد.

 

با استفاده از انگور تازه نيز مي توانيد شيره انگور اصل درست كنيد. با اين حال، اين يك فرآيند زمان بر خواهد بود. اين به اين دليل است كه انگور را بايد ابتدا له كرد و سپس صاف كرد.

 

شيره انگور اصل خانگي براي استفاده در دستور العمل هاي استفاده از شيره انگور ، از تهيه كوكتل گرفته تا پخت كيك، به خوبي (يا حتي بهتر از) همتاي خريداري شده در فروشگاه است.

 

نحوه نگهداري شيره انگور

 

نگهداري شيره انگور اصل درست مانند نگهداري ملاس از هر نوعي است: بايد در جاي خشك و خنك قرار گيرد. براي دفع مورچه ها و ساير آفات بايد قبل از پوشاندن لبه شيشه پاك شود. شيره انگور ا را مي توان در يخچالي كه دماي آن پايين تر و پايدارتر است نيز نگهداري كرد.

 

خريد شيره انگور

 

بسياري از دوستداران رژيم غذايي سلامت در الگوي ناآگاهانه مدرنيته و در چنگال زندان زمين اسير مي شوند و حتي براي مواد غذايي ارگانيك به سراغ غذاهاي صنعتي و كارخانه اي كه برچسب طبيعي و ارگانيك بودن را به دروغ حمل مي كنند، مي روند!

بدون ترديد به شما مي گوييم كه براي خريد شيره انگور با هر ماده غذايي طبيعي ديگري كه ويژگي آن روييدن از دل زمين و يا به دست آوردن از طبيعت است، راهي جز تهيه آن از منبعي كه به كارخانه هاي نابود گر ختم نشود، نداريد. شيره انگور ملاير را فقط از توليدكنندگان با تجربه محلي تهيه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۶:۰۲ توسط:sam موضوع:

ترفندهاي مخفي براي افزايش فالوور اينستاگرام

عنوان: ترفندهاي مخفي براي افزايش فالوور اينستاگرام

 

اگر مي خواهيد برند خود را گسترش دهيد و فالوورهاي اينستاگرام خود را افزايش دهيد، اين مقاله را از دست ندهيد! در اين مقاله به معرفي و آموزش تكنيك هاي مختلف براي جذب مخاطب يا افزايش فالوور در اينستاگرام مي پردازيم. براي موفقيت در جذب فالوور واقعي اينستا با ما همراه باشيد.

آيا كسب در آمد از اينستاگرام با فالوور كم امكان پذير است، اولين سوالي كه براي استارت آپ هاي كسب و كار در اينستاگرام مطرح مي شود اين است:

 

آيا اينستاگرام براي بازاريابي مناسب است؟

پاسخ قطعا بله است. اما اگر بخواهيم دلايل خود را براي پاسخ بيان كنيم، مي‌توانيم به موارد زير اشاره كنيم:

وجود طيف وسيعي از مخاطبان فعال در اكثر آثار

فعاليت بيش از 25 ميليون برند در اينستاگرام

بيش از 500 ميليون كاربر فعال در 24 ساعت شبانه روز

جذابيت پلتفرم اينستاگرام براي تبليغات

و بسياري دلايل ديگر، مانند برندسازي شخصي، كه باعث مي شود اينستاگرام ارزش سرمايه گذاري را داشته باشد و شما را تشويق مي كند كه فالوورهاي اينستاگرام خود را افزايش دهيد. مي توان گفت اينستاگرام يكي از بهترين پاسخ هايي است كه مي توان به اين سوال داد كه چگونه مي توان از اينترنت درآمد كسب كرد.

انواع روش ها براي جذب و افزايش فالوور اينستاگرام

اولين سوال بعد از ايجاد اكانت اينستاگرام معمولا اين است كه چگونه فالوور جذب كنيم؟ خوب، وقتي دلايل حضور در اينستاگرام را دانستيد، وقت آن است كه ببينيد چگونه مي توانيد مخاطبان خود را در اينستاگرام جذب و رشد دهيد. روش ها و ترفندهاي افزايش فالوور اينستاگرام بسيار زياد است، اما كاربردي ترين روش ها عبارتند از:

1- استفاده از تقويم محتوا

تقويم محتوايي چيست؟ تقويم محتوايي به شما كمك مي كند تا محتواي خود را در اينستاگرام منتشر كنيد و از قبل براي روزهاي مهم و مناسبت هاي خاص آماده شويد.

ايده هاي متقاعد كننده، تمركز بيشتر روي محتوا، انتشار به موقع پست ها و اجتناب از محتواي تكراري از مهمترين مزاياي استفاده از تقويم محتوا براي اينستاگرام است.

 

مزيت مهم استفاده از تقويم محتوايي اين است كه پس از مدت كوتاهي، فالوورهاي شما هميشه مشتاق مطالب جديد و جذاب خواهند بود و اين باعث ارتقا و در نهايت افزايش فالوور فوري شما مي شود.

 

2- استفاده از تصاوير و كليپ هاي جذاب و با كيفيت

اينستاگرام يك پلتفرم بصري است. بنابراين توصيه مي كنيم از ارسال تصاوير و فيلم هاي بي كيفيت به صورت جداگانه خودداري كنيد! محتواي بي كيفيت علاوه بر عدم جذب كاربران جديد، باعث فرار فالوورهاي شما نيز مي شود. براي جذب فالوور واقعي اينستاگرام بايد از بهترين و با كيفيت ترين محتواي ويديويي براي كسب و كار خود استفاده كنيد.

3- استفاده از قسمت آناليز اينستاگرام

اگر حساب كاربري خود را به حساب تجاري تغيير دهيد، اطلاعات بسيار خوبي در مورد مخاطبان خود دريافت خواهيد كرد. اين اطلاعات به شما كمك مي كند بهترين زمان براي انتشار محتواي خود را بيابيد و به راحتي سن، جنسيت و مكان افراد را شناسايي كنيد.

تجزيه و تحليل صفحه اينستاگرام به شما كمك مي كند تا فالوورها و فالوورهاي خود را بشناسيد و به شما در ايجاد استراتژي محتوا كمك كند. و همانطور كه در بالا ذكر شد، داشتن تقويم محتوا و استراتژي محتوا به رشد فالوور اينستاگرام شما كمك مي كند.

4- افرادي كه با برند شما در تعامل هستند را تگ كنيد

تگ كردن افراد، پست پست شده آنها را قابل مشاهده مي كند، حتي اگر آن افراد دنبال كننده شما نباشند. براي درك اين بخش به مثال زير توجه كنيد:

فرض كنيد شما صاحب يك باشگاه بدنسازي هستيد و افراد مختلفي هر روز به باشگاه شما مي آيند. مي توانيد از اين افراد عكس يا فيلم بگيريد و در اينستاگرام به اشتراك بگذاريد و نام آنها را براي پست منتشر شده تگ كنيد.

اين نه تنها مي تواند تعامل كاربران را افزايش دهد، بلكه آنها را به دنبال كردن صفحه شما تشويق مي كند. اين تكنيك در بسياري از صفحات تجاري قابل استفاده است.

5- استفاده از هشتگ هاي هدفمند در بيو اينستاگرام

بيو اينستاگرام بايد مختصر، ساده و تا حدي جذاب نوشته شود تا كاربر در يك نگاه از نوع فعاليت و دليل دنبال كردن شما آگاه شود.

استفاده از كلمات كليدي در دسكتاپ مانند هشتگ در اينستاگرام يكي از تكنيك هايي است كه مي تواند در اين زمينه به شما كمك كند.

هنگام استفاده از هشتگ ها مراقب باشيد تا خوشحال نشويد.

6- پرس و جوهاي كاربر

يكي از مسائلي كه در طول زمان مي تواند براي صفحه اينستاگرام شما ايجاد شود، ثابت بودن پست هاي ارسال شده در اينستاگرام است. اگر صفحه شما پست‌هاي خنثي را براي مدت طولاني منتشر مي‌كند، احتمالاً با كاهش تعامل كاربر و ترك تحصيل مواجه خواهيد شد.

پست‌هاي خنثي محتوايي هستند كه داراي ثروت كم هستند. يكي از راه‌هاي افزايش فالوور اينستاگرام، توليد محتواي بحث‌برانگيز و ايجاد پست‌هاي ويروسي است. اين كار باعث محبوبيت بيشتر پست شما و افزايش شانس جذب فالوورهاي جديد مي شود.

7- استفاده از آيكون اينستاگرام در وب سايت و فرمت ايميل

يكي از رايج ترين راه ها براي جذب فالوور، درج آيكون هاي رسانه هاي اجتماعي در وب سايت شما است. اين به كاربران اجازه مي دهد تا صفحات شما را به راحتي و در كمترين زمان ممكن دنبال كنند. تو هم همينطور

مي توانيد از افزونه هايي استفاده كنيد كه آخرين پست هاي ارسال شده در اينستاگرام را در وب سايت شما نمايش مي دهند.

AccessPress Instagram Feed يكي از افزونه هايي است كه به خوبي براي شما كار مي كند. قرار دادن آيكون ها در قالب و عضويت در ايميل نيز روشي هوشمندانه براي افزايش فالوور است.

8- انتشار مطالب اينستاگرام در ساير شبكه هاي اجتماعي

ارسال پست هاي اينستاگرام در كانال ها و گروه هاي فيس بوك، توييتر و تلگرام مي تواند به رشد صفحه شما كمك كند. اين به افرادي كه شما را در ساير شبكه هاي اجتماعي فالو مي كنند اين امكان را مي دهد كه صفحه اينستاگرام شما را بشناسند و در صورت تمايل شما را دنبال كنند.

براي دانلود فيلم و عكس اينستاگرام مقاله دانلود ويديوهاي اينستاگرام را مطالعه كنيد.

9- چگونه مي توان فالوورهاي انجام مسابقات و كمپين هاي تبليغاتي را افزايش داد؟

برگزاري مسابقه يا جشنواره فرصتي براي افزايش فالوور در اينستاگرام است. يكي از روش هايي كه اغلب شركت ها براي افزايش فالوور خود در اينستاگرام استفاده مي كنند، برگزاري مسابقه و ايجاد كمپين هاي تبليغاتي مختلف است.

به عنوان مثال مي توانيد از كاربران بخواهيد كه با ايجاد يك هشتگ ويژه براي شما پست بگذارند يا از آنها بخواهيد كه دوستان خود را در پست ذكر كنند.

همچنين مي توانيد صفحه خود را از طريق صفحات بزرگ اينستاگرام تبليغ كنيد و مخاطبان بيشتري را جذب كنيد. پيشنهاد مي كنيم براي تغييرات در فعال سازي اكانت اينستاگرام قسمت غيرفعال سازي رمز 2 مرحله اي اينستاگرام را مطالعه كنيد.

 

10- تعامل جامع براي افزايش فالوور در اينستاگرام

يكي از اشتباهاتي كه مي توانيد در شبكه هاي اجتماعي مرتكب شويد عدم توجه به كاربران و كانال ارتباطي يك طرفه است. اين كار باعث دلسردي كاربران و تورم صفحه شما مي شود. سعي كنيد تا حد امكان به نظرات پاسخ دهيد و تعامل كاربران را افزايش دهيد. اين باعث افزايش اعتماد و وفاداري كاربران مي شود.

 

طبق الگوريتم‌هاي جديد اينستاگرام، هر چه بيشتر با كاربران تعامل داشته باشيد، شانس بيشتري براي نمايش پست‌هاي خود در بخش Feed داريد. فقط توجه كنيد كه رفتار و فعاليت غير عادي باعث بلاك شدن در اينستاگرام خواهد شد، يعني شما ديگر نميتوانيد فعاليتي در آن داشته باشيد.

https://www.webtalk.co/n/43939564

https://www.quora.com/profile/Ahmed-Ahmedali-4/https-nicesmmpanel-com-Nicesmmpanel-It-is-the-best-and-cheapest-SMM-panel-in-the-world-Best-choice-for-Resellers-and

https://cascade.org/node/6583?page=105#comment-77822

https://www.rohwrestling.com/content/roh-world-tv-champion?page=81#comment-132420

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/520936

https://coralvilleoakdale.extremebodyshaping.com/blog/2016/05/26/farrells-saved-my-life

https://tore-dahl.23video.com/vandkunsten-architects-torpedohallen-4

http://www.rn-tp.com/news/class-2016-2017-welcome?page=117#comment-116358

https://den-sociale-virksomhed.23video.com/nbg-katjamov

https://michelledaigle.liveeditaurora.com/blog/2016/09/03/taking-it-to-the-mat

https://13vhz1.videomarketingplatform.co/thunderhead-lesson-1mov

http://arsiv.csgb.gov.ct.tr/BASIN-VE-HALKLA-%C4%B0L%C4%B0%C5%9EK%C4%B0LER/KAMU-SPOTLARI/emodule/12161/eitem/4515#.Yw3ngHZBzrf

https://bikramyogaleicestermain.liveeditaurora.com/blog/2013/09/19/cockers-talks-bikram-yoga-in-daily-mail

https://www.party.biz/forums/topic/85863/never-seen-a-video-like-this-in-2022/view/post_id/520937

https://iowacitysouth.extremebodyshaping.com/blog/2018/01/31/congratulations-to-our-10000-winner


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۲:۱۷ توسط:sam موضوع:

چگونه نهال توت بكاريم؟ / چگونه نهال توت پرورش دهيم؟

چگونه نهال توت بكاريم؟ / چگونه نهال توت پرورش دهيم؟

توت از خانواده انجيران است و در گونه هاي مختلفي توليد و پرورش داده مي شود كه مهم ترين نوع آن با رنگ هاي آن شناخته مي شود و به توت سفيد، توت قرمز يا سياه و شاه توت مشهور است. شاه توت شباهت بسياري به توت سياه دارد و تفاوت آن در اندازه آن است كه مزه شيرين تري هم دارد. براي خريد نهال از آلفا نهال به سايت اين نهالستان مراجعه كنيد.

كشور ايران يكي از بزرگترين توليده كننده هاي انواع توت در جهان است. علاوه بر ايران كشورهاي اروپايي وآسيايي و حتي آمريكايي هم به پرورش توت مي پردازند.

درخت توت جزو درختاني است كه قدمت طولاني دارند و ضمن اينكه رشد كندي دارند تا سالهاي سال ميوه مي دهند و عمرشان به بيشتر از صد سال مي رسد. اين درخت توت، درختي است بسيار مقاوم كه در بيشتر مناطق با آب و هواي مختلف گرم، معتدل و يا حتي سرد رشد مي كند.

ارتفاع اين درخت چيزي بالغ بر ?? متر است. البته همه درختان توت، ميوه نمي دهند ممكن است برخي درختان توت فقط گل هاي نر توليد كرده باشند به همين دليل ميوه نمي دهند و كاربردي زينتي دارند و به نوعي از سايه آن استفاده مي كنند. درخت توت در سال هاي اول پوست نارنجي رنگ دارد كه معمولا اين اتفاق در زمستان رخ مي دهد. سطح پوست درخت شيارهايي دارند كه عميق بوده و به صورت كاملا برجسته و مشخص هستند. خود درخت توت شاخه هاي زيادي دارد كه هركدام مقاومت بالايي هم دارند.

https://alphanahal.ir/berry-seedlings/

مشخصات درخت توت

توت داراي برگ هاي بزرگ و قلبي شكل مي باشد كه معمولاً ميوه هاي آن در ماه تير و خرداد تا شهريور مي رسند. از اين ميوه هاي خوشمزه مي توان مرباي توت تهيه كرد. ميوه دادن درخت از سن ? يا ? سالگي به بعد آغاز مي شود. در ايران در مناطق استپي و شمال ايران كاشت مي شود و در جنگل هاي شمال ايران به صورت خودرو يافت مي شود. قطر اين درخت معادل يك متر و طول آن نيز به ?? متر مي رسد.

پوست آن شياردار و بدنه درخت صاف و قائم است. از برگ توت براي پرورش كرم ابريشم در فصل بهار استفاده مي شود. ضمن اينكه در فصل پاييز از برگ هاي آن براي غذاي دام استفاده مي شود. زادگاه اصلي آن را بايد در كشور چين جست و جو كرد. چوب آن مقاوم بوده و براي تهيه تار استفاده مي شود.

از چوب توت در شمال كشور براي گاوآهن محلي(مال بند براي گاجمه) برنج كاري استفاده مي شود. براي بسته بندي و پيوند از پوست شاخه هاي جوان مصرف مي شود.

انواع روش كاشت درخت توت:

براي كاشت توت؛ شما به روش‌هاي مختلفي از جمله كاشت بذر، نهال و همچنين قلمه‌زني مي‌توانيد اقدام كنيد. اگر شرايط از نظر آب و هوا و خاك و همچنين آبياري، مناسب باشد، درنهايت محصولي عالي و سودده را برداشت خواهيد كرد. در ادامه هر يك از سه روش بذر، قلمه و نهال را بيش‌تر بررسي خواهيم كرد.

بذر توت: در اين روش ابتدا ميوه توت جمع‌ آوري شده و طي مراحلي تحت فشار آب، گوشت ميوه از بذر آن جدا مي‌شود. بعد از اين كه بذر با روش‌هاي مناسب خشك گرديد، آماده براي كاشتن خواهد بود.

قلمه توت: قلمه درخت توت نيز از دو قسمت سبز و يا چوب آن در فصولي مانند بهار و پاييز، انجام مي‌شود.

تكثير درخت توت به وسيله پيوند هم رايج است و به اين صورت است كه جوانه آن انتقال داده مي شود. در اين روش امكان اينكه گياه و درخت سالم تري توليد شده و ميوه هاي با كيفيت تري بدهد بيشتر مي شود.

كاشت نهال توت: نهالي كه تعداد ريشه زياد و همچنين ريشه‌هايي قوي داشته باشد را بعد از اين كه مدتي در آب ماند، در داخل گودالي در خاك، با اندازه‌اي بزرگتر از نهال و ريشه‌هايش، قرار مي‌دهند و آبياري نيز بلافاصله بعد از كاشت انجام مي‌گيرد.

قلمه زدن درخت توت

قلمه زدن چوبي و سبز درخت توت هم ممكن است. درخت توت در فصل بهار يا پاييز كاشته مي شود. در نقاط سردسير در فصل بهار اين درخت را مي كارند تا نهال توت از سرماي زمستان حفظ شود. زمان كاشت درخت در بهار قبل از رويش جوانه ها است. بايد توجه داشته باشيد كه در مناطق گرمسير مي توان نهال توت را در فصل پاييز كاشت زيرا خطر يخ زدگي براي نهال وجود ندارد.

در هرس بايد تمام شاخه هاي بيمار و خشك را ببريد و بسوزانيد. ضمن اينكه شاخه هاي داخل تاج هم كه نرك ناميده مي شوند، بايد هرس شوند زيرا بي فايده هستند و مواد غذايي گياه بدون دليل مصرف مي شود. شاخه هايي كه باعث شلوغي تاج درخت شده اند، بايد هرس شوند. بهترين موقع براي هرس درخت توت وقت خواب زمستاني است. در ساير زمان ها هم مي توان درخت را هرس كرد.

پرورش درخت توت در باغچه:

كاشت درخت توت؛ نه تنها در باغ‌ها و مزارع بزرگ كه حتي در باغچه‌هاي معمولي نيز كاملاً ممكن است. نهال را نه خيلي در عمق بلكه كمي در سطح قرار دهيد البته به گونه‌اي كه كاملاً ريشه‌هاي آن در داخل خاك قرار بگيرند. همان‌طور كه بيش از اين نيز بيان كرديم، بهتر است خاك باغچه شما رسي باشد. به آبياري و كوددهي در زمان مناسب دقت كافي كنيد. رشد نهال توت بسيار كند خواهد بود اما نهالي است كه تا ساليان سال به شما محصول خواهد داد.

نحوه‌ي آبياري نهال و درخت بالغ توت:

نهال توت با گذشت زمان نياز آب كمتري خواهد داشت. در همان ابتداي كاشت و وقتي هنوز نهال جوان است بايد حداقل يك بار در 7 روز آبياري انجام گيرد. كاشت درخت توت؛ بايد در مناطقي انجام شود كه داراي بارندگي‌هاي زيادي باشد چون به‌ طور كلي مي‌توان اين گفت اين محصول به آب زيادي نياز دارد. در بسياري از منابع آمده است كه به‌‌طور ساليانه در منطقه كاشت توت بايد حدود 500 تا 600 ميلي ليتر باران ببارد.

بيماري ها و آفات توت

ميوه اين درخت به مقدار كمتري دچار آفات حشرات شده و از بيماري ها رنج مي برد، اما با اين حال اغلب مردم تمايل زيادي براي كاشت و پرورش آن در خانه و محل كار شان ندارند.

خاك مناسب رشد درخت توت:

خاك‌هاي شني لومي‌مي‌توانند مناسب‌ترين انتخاب براي كشت اين نهال‌ها باشند. بهتر است خاك خود را آغشته به خاك برگ كنيد تا تقويت شده و انواع باكتري‌هاي مفيد بتوانند در آن فعاليت داشته باشند. خاك انتخابي شما بايد زه‌كشي مناسبي نيز داشته باشد. اگر قرار باشد آب و رطوبت براي مدت زيادي در آن بماند باز هم نمي‌تواند گزينه‌ي مناسبي براي اين گياه باشند. خاكي مي‌تواند نهال توت با محصول با كيفيت را در خود پرورش دهد كه قابليت تابش‌هاي طولاني مدت نور خورشيد رانيز داشته باشد.

نحوه‌ي كودهي درخت توت و بهترين كود‌هاي شيميايي و حيواني:

كوددهي زمين قبل از كاشت درخت توت؛ مي‌تواند به رشد بهتر و محصول با كيفيت‌تر اين نهال بسيار كمك كند. كود ازته و كود فسفر از مناسب‌ترين انواع كودها هستند كه مي‌توانند درختان توت را پربارتر كنند. البته نكته خيلي مهم در مورد كوددهي خاك‌ها چه براي رشد درختان توت و چه هر نهال ديگر، اين است كه مقدار كود و زمان كوددهي حتماً طبق اصول انجام شود. كودها بايد متناسب با خاك كاشت هر نهال باشند. PH حدود 7 براي خاك كاشت نهال توت، مي‌تواند مناسب باشد.

فاصله‌ ي كاشت درخت توت:

براي كاشت هر نهال محاسبه فاصله بين درخت‌ ها از اهميت بالايي برخوردار است. محصول خوب و با كيفيت در نتيجه رعايت كردن تمامي‌اصول كاشت از جمله فاصله كاشت به دست مي‌آيد. براي كاشت توت؛ هم اين مقدار در حدود بين 6 متر تا 8 متر ‌است. بايد حتماً اين فاصله رعايت شود تا نهال و ريشه‌هاي آن رشد بهتري داشته باشند.

آبياري و كوددهي از ديگر نكات مهمي است كه در هنگام كاشت نهال توت؛ بايد حتماً به آن توجه كافي شود. اواخر زمستان بهترين زمان ممكن براي كوددهي درخت توت ‌است.

فصل مناسب كاشت توت:

مناسب ترين زمان براي كاشت نهال توت؛ زماني است كه نهال در خواب به سر مي برد. فصل بهار و پاييز فصل خواب درخت توت است كه مي‌توان همان زمان را براي كاشت آن انتخاب كرد. پيش‌تر توضيح داديم كه ابتدا بايد گودالي بزرگتر از نهال و ريشه‌هاي آن در خاك، كه بهتر است از نوع رسي باشد، حفر شده و نهال با دقت در آن قرار مي‌گيرد. آبياري را حتماً بعد از كاشت انجام دهيد تا ريشه‌ها كاملاً خيس بخورند. هر چه نهال بزرگتر شود مقدار آبياري مورد نياز آن نيز كم‌تر مي‌شود.

بنابراين فصل مناسب براي كاشت توت؛ فصل پاييز و بهار ‌است كه نهال در خواب است. البته فصل كاشت بايد متناسب با منطقه باشد، مثلاً در مناطق سردسير بهتر است كه نهال در فصل بهار كاشته شود. اين امر براي جلوگيري از وارد شدن آسيب به آن در برابر يخ‌زدگي انجام مي‌شود. اگر در منطقه كاشت شما زمستان‌هاي سرد و يخي وجود ندارد، شما مي‌توانيد كاشت درخت توت، را در فصل زمستان نيز انجام دهيد.

عوامل مؤثر در ريشه زايي قلمه هاي توت

واريته درخت توت: مطابق بررسي هاي انجام شده رقم توت اصلاح شده نسبت به ساير ارقام اصلاح شده وارداتي از توان ريشه زايي و گيرايي بيشتر برخوردار است.

مواد غذايي ذخيره شده در قلمه ها: به عبارتي نسبت هيدرات هاي كربن به نيتروژن هر چه بيشتر باشد ريشه زايي بهتر خواهد بود.

سن درختان توت مورد استفاده جهت تهيه سرشاخه: به عبارتي سن گياه پايه انتخابي جهت تهيه سرشاخه و قلمه هر چه بيشتر باشد از قدرت ريشه زايي قلمه ه كاسته خواهد شد.

قسمتهاي مختلف سرشاخه: قلمه هاي تهيه شده از بخش هاي مختلف سرشاخه هاي توت جهت تهيه قلمه از قدرت ريشه زايي متفاوت برخوردار بوده و معمولاً اين توانايي در بخش هاي مياني و پاييني بيش از ساير قسمت ها خواهد بود. همچنين برداشت و نگهداري مناسب سرشاخه ها، اجراي مناسب مراحل مختلف كاشت و داشت قلمه ها در خزانه و استفاده از روش تيمار قلمه ها با مواد شيميايي هورموني از ديگر عوامل تأثيرگذار خواهند بود.

انتخاب سرشاخه جهت تهيه قلمه

ضروري است بخشي از توتستان هاي متشكل از درختان توت اصلاح شده با هدف برداشت سرشاخه هاي مناسب جهت تأمين قلمه موردنياز تكثير درخت توت برنامه ريزي و ضمن عدم بهره برداري طي اين مدت نسبت به داشت مناسب به لحاظ هرس، كوددهي، عمليات خاك ورزي، مبارزه با علف هاي هرز و آفات و بيماري ها و نيز آبياري و زهكشي اقدام شود.

استفاده از سرشاخه هاي داراي طول عمر 12-8 ماهه

استفاده از سرشاخه هاي داراي رشد كامل با قطر 2-1 سانتي متر و داراي مواد غذايي كافي

استفاده از بخش هاي مياني و پاييني سرشاخه ها و حذف بخش هاي انتهايي

استفاده از سرشاخه هاي حاوي جوانه هاي سالم (فاقد مصدوميت ناشي از آفات و عوامل بيماريزا) و نيز عاري از آفات و بيماري ها

سرشاخه ها بايد در زمان خواب زمستانه (قبل از تحريك جوانه ها) از گياه اصلي برداشت و پس از بسته بندي 25 تا 50 تايي در سردخانه تحت دماي 5 درجه سانتيگراد و شرايط بدون نور تا زمان كاشت قلمه نگهداري شود.

روش آماده سازي زمين كاشت قلمه

قبل از كاشت قلمه ابتداء بايد زمين خزانه را بـا انـجـام عـمـلـيـات خاكورزي آماده كرد. بدين منظور پس از مخلوط كردن خاك خزانـه بـا و كودهاي شيميايـي و كود حيواني كاملاً پوسيده (40-10 تن در هكتار) مناسب (200 كيلوگرم فسفات آمونيم در هكتار) ، اقدام به ايجاد جـوي و پشته ( به ارتفاع 20-15 سانتيمتر و عرض 120-80 سانتيمتر و طـول متناسب با تعداد قلمه ها و ابعاد زمين) مي شود.

امكانات آبياري خزانه با توجه به روش آبياري، بايداز قبل فراهم شود.

ماه نخست پس از كاشت قلمه و ممانعت از آسيب به قلمه ها؛ سـطـح پشته هاي محل كاشت قلمه ها را ميتوان با مالچ نايلوني (سـفـيـد يـا كه نسبت به ساير انواع مالچ ها نظير پوسته برنج و خـاك اره  سياه) مناسبتر بوده؛ پوشاند. زيرا اين پوشش تا زمان تخريب كه حدود 40-30 روز خواهد بود ضمن حفظ دماي خاك از رشد عـلـف هـاي هـرز جلوگيري كرده و امكان رشد بهتر قلمه ها و استقرار و ريشه زايي آن هـا را در بستر خزانه فراهم خواهد شد.

روش كاشت قلمه

قلمه ها بايد در رديف و فواصل 20-10 سانتيمتر از هم كاشت شوند. جهت تماس حداكثري سطح برش انتهاي پاييني قلمه باخاك، بايدآن را بازاويه 45درجه نسبت به سطح افق، از نوك تيزآن درخاك فرو كرد.

 

قلمه ها به اندازهاي داخل بستر كاشت فرو داده مي شوند تا 1 الـي 2 جوانه بيرون از سطح خاك قرار گيرند. جهت جلوگيري از آسيب به پوست و چوب قلمه ها در حين كاشت در خزانه (قلمستان)، از ميله فلزي و يا چوبي جهت ايجاد سوراخ و سـپـس كاشت قلمه استفاده گردد و پس از قرار دادن قلمه توت در داخـل آن بايد با كف پا، خاك محل استقرار قلمه را فشرد.

آبياري دورهاي مناسب (با تناوب هفتگي ياده روزه) باتوجه به شـرايـط آب و هوايي (ميزان بارندگي وشدت گرما) خصوصاً در ساعات خنك روز

برداشتن مالچ نايلوني بعد از گذشت حدود 40 روز از زمـان كـاشـت قلمه به گونه اي كه به جوانه ها و قلمه ها، آسيبي وارد نشود.

چگونگي هرس درخت توت:

هرس كردن هم يكي ديگر از عملياتي است كه بايد در پرورش درخت توت به آن توجه كنيم. هرس كردن به اين معنا است كه شاخه ها و برگ هاي اضافي و يا آلوده به انواع بيماري ها و آفات را از درخت جدا و حذف مي كنند. شاخه هايي كه خشك، چروكيده و آلوده شده اند را بايد با سوزاندن از بين برد تا ساير شاخه ها و برگ ها را هم آلوده نكنند تا از مواد مغذي كه به گياه و درخت داده مي شود تغذيه نكنند. برخي از شاخه ها هم بيش از اندازه رشد كرده و بزرگ شده اند هم بايد حذف شوند زيرا ممكن است مانع رسيدن نور كافي به شاخه هاي جوان شوند و ثمره دهي آن ها را كاهش دهند. هرس كردن درخت توت زمان خاصي ندارد ولي بهتر است در فصل زمستان كه تمام برگ هاي درخت توت ريخته است هرس كردن انجام شود.

بهترين زمان هرس براي درخت توت در زمان فصل زمستان كه شاخ و برگ‌هاي آن كمتر است، ‌است. در هرس كردن انواع شاخه‌هاي زيادي و اشغال‌ كننده فضا و همچنين شاخ و برگ‌هايي كه آلوده به انواع آفات هستند حذف شده و يا سوزانده مي‌شوند تا براي رشد ديگر شاخه‌ها محدوديتي ايجاد نكنند. در كاشت نهال توت، هرس كاري از اهميت بالايي برخوردار است زيراكه باعث رشد بيش‌تر محصول مي‌شود.

https://alphanahal.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۳:۴۲ توسط:sam موضوع: